A hazai járműpark folyamatos átalakuláson megy keresztül, összetétele változik. Ennek a folyamatnak egyik következménye, hogy az EN91-es és a 91 Keverék üzemanyagok iránti kereslet erőteljesen visszaesett, évente mintegy 25-30%-os csökkenést eredményezve. Környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve, tekintettel arra, hogy a magasabb oktánszámú üzemanyagok kisebb olefintartalma miatt csökken a károsanyag-kibocsátás, a Mol a 95-ös keverék forgalmazásáról és a Tempo 91 valamint a 91K kivonásáról döntött.
A magasabb oktánszámú üzemanyagra történő átállás nem igényel semmilyen műszaki beavatkozást, hiszen az alacsonyabb oktánszámú motorbenzinre beállított motorok a magasabb oktánszámúval minden műszaki probléma nélkül üzemeltethetők, sőt: egyes járműtípusok, ill. motorkonstrukciók esetén a váltás kifejezetten előnyös lehet. Ha magasabb oktánszámú benzint használunk ilyen motorokban, az simább futást eredményez, javulhat a motor teljesítménye és kis mértékben a fogyasztás is csökkenhet – áll a Mol közleményében.
Hasonló minőségi változásra a korábbiakban is volt már példa a Molnál: a ’90-es évek második felében a 92-es oktánszámú motorbenzin kivonásával jelentősen csökkent az ólmozott üzemanyagok forgalmazása. Ezáltal a káros anyag kibocsátása a korábbi érték töredékére csökkent, az ólmozott 98-as oktánszámú üzemanyag 1999-ben történt kivonásával pedig teljesen megszűnt. A 2002-ben bevezetett Tempo 99 EVO prémium motorbenzin pedig már nemcsak ólommentes, hanem kénmentes is, ami lehetővé teszi, hogy a jelenleg ismert legmodernebb konstrukcióval épülő, közvetlen befecskendezésű motorok hajtóanyagaként is megfeleljen minden vele szemben támasztott elvárásnak.