Az Európai Bizottság egységes jogosítvány bevezetését fontolgatja. Az új, chipkártyás megoldással elektronikusan tárolt adatokkal áthidalhatóvá válnak a nyelvi akadályok és a hamisítók dolgát is megnehezítené az új rendszer. Az Európai Unióban – beleértve a jövőre csatlakozó országokat is – manapság több mint 80 különféle sofőrképzési rendszert tartanak nyilván, ráadásul mindegyikhez különböző formátumú okirat tartozik, más-más érvényességi idővel.
A közös jogosítvány bevezetése azonban hosszú távú feladat: előbb ugyanis szinkronba kell hozni a közlekedési szabályrendszert és többé-kevésbé a képzést is egységesíteni kell.
Ezzel Magyarországon is jelentős minőségi változás következhet be a sokat támadott sofőrképzésben, a csatlakozás után elképzelhető, hogy nyugati cégek is megjelennek a magyar piacon – tájékoztatták lapunkat a Budapesti Autós Iskolák Egyesületénél. Ez azonban egyelőre bizonyosan nem jelent drasztikus árváltozást, a magyar pénztárcák ezt nem bírnák el. Németországban például közel 300 ezer forintba kerül a jogosítvány megszerzése. Jövőre 6 százalékkal növekedhetnek a magyar vizsgadíjak – ez megfelel a szokásos évenkénti emelésnek.