A KSH adatai szerint miközben a 14-18 éves népesség száma csökken, a középfokú oktatás nappali rendszerű képzéseibe egyre többen kapcsolódnak be.
Az idén közel 5000 fogyatékos gyermek részesül óvodai nevelésben, az oktatáspolitikai célkitűzéseknek megfelelően immár 70 százalékuk integrált formában.
Az általános iskolai tanulói létszám szintén tovább apadt, a 2002/2003-as tanévben a nappali oktatásban alig haladja meg a 930 ezret. Ezen belül mintegy 50 ezer a fogyatékos gyermekek száma. A tanítási időn kívüli napközis ellátást a diákok 40 százaléka veszi igénybe, és ismét emelkedik az iskolai étkezésben részesülők aránya, amely közel 60 százalék.
Az előző évben 118 ezer nyolcadikos fejezte be az általános iskolát, tanulmányaikat szinte mindannyian folytatták valamilyen középfokú oktatási intézményben.
Kedvezőtlen tendencia ugyanakkor, hogy évente 5-6 ezer fiatal továbbra sem végzi el a 8. osztályt 16 éves koráig, ami az egyre csökkenő korosztálynak már 5 százaléka.
A felsőoktatási intézmények nappali tagozatán a 2002/2003-as tanévben 203 ezren tanultak, egyetemi, főiskolai képzésben 193 ezren vesznek részt. További 5-5 ezer hallgató akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzésben, illetve szakirányú továbbképzésbe, PhD, DLA-képzésben vesz részt.
A munkaerő-piaci igényekhez rugalmasan igazodni tudó, gyakorlatorientált képzést nyújtó főiskolai oktatás jelentősége és szerepe folyamatosan nő, a szervezeti integráció következtében mind egyre több egyetemen működik főiskolai kar.