Nemzetközi pályázat kiírását támogatta szerdán a BKV vezérigazgatói posztjára a Főpolgármesteri Kabinet – közölte a Városháza kommunikációs igazgatója. Nyáry Krisztián elmondta, hogy a pályázatokat június 30-ig lehet benyújtani. A vezérigazgatói posztot pedig augusztus 1-jétől töltheti be öt évig a nyertes pályázó.
Buszra felesleges várni (Fotó: MTI)
A jelentkezőktől egyebek közt műszaki vagy gazdasági egyetemi végzettséget, széles körű vállalatirányítási tapasztalatot, első számú vezetői gyakorlatot, több éves államigazgatási és közszolgáltatói szektorban szerzett vezetői tapasztalatot, stratégiai látásmódot, tárgyalási szintű angol vagy német nyelvtudást várnak el.
Mint arról az MTI már a múlt héten hírt adott, a pályázat elbírálásánál előnyt jelent, ha valaki korábban tapasztalatot szerzett teljes vállalati reorganizáció és válságkezelés területén, illetve ha krízishelyzetek, sztrájkhelyzetek kezelésében sikert ért el.
Antal, pályázat nélkül
A BKV korábbi vezérigazgatója, Antal Attila, akit pályázat nélkül Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes személyes javaslatára 2007. január 1-jével nevezett ki a Fővárosi Közgyűlés, saját kérésére, egészségi okok miatt április 15-vel távozott posztjáról. A céget azóta az általános vezérigazgató-helyettes, Balogh Zsolt irányítja. Őt tavaly szeptemberben nevezte ki helyetteséül Antal Attila. (MTI)
Bár új cégvezető csak augusztustól lehet, sztrájkhelyzet már most is van a BKV-nál. Nemes Gábor, a közlekedési vállalat sztrájkbizottságának szóvivője a FigyelőNet megkeresésére azt mondta, hogy zajlanak ugyan tárgyalások, ám az érdekképviseletek részéről úgy ítélik meg, hogy a munkáltató nem kompetens.
Nemes szerint most Budapest vezetésén van a sor, hogy „érdemben rendet csináljanak a BKV menedzsmentjénél.” A szakszervezeti vezető megjegyezte, hogy a május 27-re tervezett többnapos sztrájk idején a buszok mellett néhány villamosjárat sem indul majd, ráadáasul arra is számítani lehet, hogy egy-egy, a metróban dolgozó BKV-s is támogatja a munkabeszüntetést, így a metró is szakaszosan járhat csak.
Az egyelőre kérdéses, hogy mekkora káoszt okoz a budapesti forgalomban egy hétközi sztrájk, amelyben jórészt a buszok és a trolik vesznek részt. Utoljára 1993-ban fordult elő hasonló, akkor a tapasztalatok azt mutatták, hogy a metró és a villamosok hiába jártak, ugyanis sok utas csak buszokkal tudta elérni az állomásokat-megállókat.