– Abban, hogy megszűnt a Tv 2-n a Totalcar, szerepe volt a csatorna menedzsmentváltásának?
– Olyannyira nem, hogy az előző menedzsment alatt is többször volt úgy, hogy megszűnünk. Amikor jött a számlás alkalmazottak ekhóba terelésének időszaka, ami miatt spórolni kellett, akkor átmenetileg szünetelt is a műsor. Most is ez a jó szó, inkább igazából időszakos átrendeződés van.
– Magyarán a Tv 2 szempontjából nem volt elég jó biznisz a Totalcar?
– A Totalcar nem segített sokat a Tv 2-nek abban, hogy sok pénzt keressen, és akkor még finoman fogalmazunk. Viszont az emberek és a kritika is nagyon szerette, így összességében nem voltunk rossz üzlet.
– Sváby ötlete volt 2002-ben a műsor, Kereszty Gábor veteránautó-mániás, ők a mostani vezetőségnél valószínűleg jobban ragaszkodtak hozzátok. Nem lehet, hogy mégis ez volt a probléma?
– Nem. Sváby neheztelt ránk azért, mert a tavalyi újrainduláskor az Interaktívtól a Totalcar.hu Kft.-hez került a gyártás. Pedig mi szeretjük és atyánkként gondolunk rá, ráadásul a fene se akart itt producerkedni.
Tudta-e?
A mozgóképes Totalcar folytatódik netes video formájában, de nem műsorfolyam jelleggel. A tervek szerint a Totalcar név alatt közösségi és saját videók is lesznek.
– Mi volt akkor a mostani – legutolsó – megszűnés konkrét oka?
– Ehhez egy kicsit vissza kell mennem tavaly ilyenkorra. Mi vetettük fel Winkler Róberttel, hogy legyen havi a műsor, amely legyen egyórás és legyen este. Mindent bele akartunk tenni az első műsorba, s ez totális összeomláshoz vezetett. Az első adást annyi ponton rontottuk el, ahány ponton el lehetett. Sokszorosan túlforgattuk, „rommá” vágtuk. Olyan volt, mintha két fásult ember darálta volna a kamerába a szöveget, amit három hete gyakorol. Egyszerűen nem voltunk hozzászokva, hogy ne külső helyszínen, hanem egy stúdióban dolgozzuk, kisminkelve, hat kamerával. Később ezen próbáltunk javítani, de sokan fél év után még mindig nem tudták, hogy újra van Totalcar.
– Talán, mert a havi műsor időpontját nehezebb megjegyezni, mint a hetit.
– A havit is meg lehetett volna „tapasztani” az emberek fejében, ha szánunk rá két évet. Esetleg még az segített volna, ha agyon vagyunk promótálva, ahhoz viszont nem vagyunk jó alanyok, hiszen nem nyomulunk sztármagazinokban, nem számolunk be az üdüléseinkről és a csajainkról. Egy kereskedelmi csatornának csak a szívás van velünk.
– Ki mondta, hogy vége legyen: ti, vagy a tévé?
– Mi mondtuk. Leültünk Winklerrel, és arra jutottunk, hogy rossz receptet találtunk ki, ne erőltessük.
– A Tv 2 nem marasztalt titeket?
– De. Abban maradtunk, hogy meghagyjuk a lehetőségét egy későbbi folytatásnak. Van is valami alakulóban. Tehát nem az volt a helyzet, amit sokan hisznek, hogy lám, az átkozott kereskedelmi tévének nem számít a jó műsor, csak a pénz.
Rendesek voltak hozzánk. Mi rontottuk el, mi kértünk időt.
– Más tévétől nem kerestek meg?
– Lett volna lehetőségünk máshová menni.
– A Music Tv-hez, ahol most Winkler is van?
– Nem.
– Megfigyeltem, hogy az Indexnél nem nagyon kommunikálják a személyi változásokat. Az előbb a portás sem hitte el nekem, hogy már az Index videógyártó részlegét vezeted, és felküldött a Totalcar szerkesztőségébe.
– Azért nem kommunikáltuk, mert nem hisszük, hogy a Totalcar olvasóit ez érdekeli. Nem láttam értelmét annak, hogy szakmai nekrológot írjak a portálon.
– Mi lesz most a feladatod?
– Egy külön cégbe szeretnénk foglalni az Index mozgóképgyártását és az IndaVideobomb közösségi videómegosztót. Ezekből aztán jó tartalmat kell majd készíteni, idővel egyre többet.
– A jelenlegi felállás miért nem jó?
– Nem mondanám, hogy nem jó, de a Totalcar.hu példája már bebizonyította, hogy egy önálló cég hatékonyabb lehet. A Totalcar a semmiből indulva mára egy több lábon álló, több százezres heti elérésű portál lett.
– Miért vonzóbb a „videózás”, mint a Totalcar.hu?
– Nem vonzóbb, nagyobb falat. A feladat hasonló: médiavállalatot kell vezetni, jó tartalmat kell jól tálalni. Ha ügyesek vagyunk, ezt nézi majd a gyerekünk. Persze nagyon hiányzik a Totalcar. Nem olyan cégvezető vagyok, akinek mindegy, hogy homokozólapátot kell-e gyártani, vagy autós portált.
– Lesz majd egy külön site, ahol csak videók lesznek?
– Igen, de a közösségi videómegosztót is igyekszünk máshogy megcsinálni, mint most, mert ebből egyelőre nem születik sok jó tartalom.
– Felrakják a buliban, részegen készült videót…
– Igen, vagy amit sikerül leszedni a YouTube-ról, illetve slideshow-kat zenével. Szeretném elérni, hogy végre a közösségi videók is jó minőségűek legyenek nálunk. Lényegesen több lesz a saját tartalom, ám ehhez a jelenlegi, néhány fős gárda nem elég.
– Mekkora lesz a stáb?
– Nincs konkrét szám, majd kialakul. Egy kellemes, organikus növekedést szeretnék, ahogy a Totalcarnál is volt.
– Az Index erre mennyi pénzt szán?
– Ezt nem mondhatom meg.
– A Totalcarhoz hasonló nagyságrendűt?
– A dolgok mostani állása szerint többet, mert ez sokkal drágább műfaj. A költségvetés pontos nagyságrendjét az határozza majd meg, hogy mennyire megy jól a cég.
– Hirdetések lesznek a videókban?
– Erre csak nagyon képlékeny választ lehet adni. Ha az a kérdés, meg akarjuk-e büntetni a nézőt azzal, hogy egy kétperces videóért előbb hosszan kelljen néznie valamit, ami amúgy nem érdekli, akkor a válaszom: nem.
– Valamiből azért meg kell élni.
– Igen, de hiszek abban, hogy meg lehet találni azokat a hirdetési formákat, amelyek nem irritálják a nézőt. Ehhez az is kell, hogy jobban mérhessük a netes nézői szokásokat, mint ma. Jelenleg nincs pontos adatunk arról, hogy hány ember néz meg egy videót, hányszor nézi meg, végignézi-e? Ezeket tudnunk ellene.
– Kértek majd pénzt ezekért a tartalmakért?
– Médiafogyasztóként minőségi tartalomért, például zenékért, filmekért szívesen fizetek. Az internetes videók mostani állapotában azonban ezért a minőségért még nem lehet pénzt kérni. Nem azt mondom, hogy fizetős tartalmat szeretnénk csinálni. Azt szeretném, ha olyan jó tartalmat tudnánk csinálni, hogy azért akár fizetni is jólessen. De ne kelljen.