„A reklám gazdasági hatásai” c. kutatás legfontosabb megállapítása, hogy minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.
Ez azt jelenti, hogy például a 2012-ben hazánkban reklámra fordított 174 milliárd forint 820 milliárd forinttal járult hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez.
A gazdaság motorja
„Az eredmények alátámasztják, hogy a kommunikációs iparág a gazdaság motorja, mert támogatja a tisztességes versenyt, lehetővé teszi az innovációt és a technológia fejlődését, számos más iparágat támogat, és így jelentős munkavállalói réteget tart el. A magyar kommunikációs iparág ezeken a hatásokon keresztül jelentős mértékben járul hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.” – foglalta össze a kutatást Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke.
Közvetlen hatást gyakorol a gazdaság teljesítményére
A reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, hiszen a reklámipar a gazdaság szerves részét képezi, így a gazdasági növekedés pozitív hatást gyakorol a kommunikációra, a reklámozás pedig tovább fokozza a gazdasági növekedést.
A médiaiparban Magyarországon a magazinok és napilapok bevételének közel felét, a digitális iparág bevételeinek több mint 95 százalékát a reklámok biztosítják.
A reklámipar mintegy 13 ezer főt foglalkoztatott közvetlenül 2012-ben, a hirdetéseket előállító kreatív iparágak és a reklámozáshoz köthető egyéb szakmák és területek pedig mintegy 50 ezer embernek biztosíthatnak ma is mindennapi megélhetést.
Milyen áttételeken keresztül fejti ki jótékony hatását?
A direkt gazdasági kapcsolatokon túl a reklámipar a magyar gazdaság szerves része, a piacgazdaság megfelelő működésének biztosítója. Hatékonyan növeli az értékesítést, a fogyasztói bizalmat, alacsonyabb árakat eredményez, innovációt, technológiai fejlődést indukál, jelentős közvetlen és közvetett foglalkoztatottsági hatással bír és segíti a hazai termékeket és szolgáltatásokat. Ezenkívül jelentős társadalmi hatással is bír – állapítja meg a kutatás, amit a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország készített.