Gazdaság

A reklám jótékony hatással van a GDP-re

reklám (reklám, rágógumi, )
reklám (reklám, rágógumi, )

A Magyar Reklámszövetség kutatása szerint a kommunikációs iparág jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság teljesítményéhez.

„A reklám gazdasági hatásai” c. kutatás legfontosabb megállapítása, hogy minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.

Ez azt jelenti, hogy például a 2012-ben hazánkban reklámra fordított 174 milliárd forint 820 milliárd forinttal járult hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez.

Reklámadó

A gazdaság motorja

„Az eredmények alátámasztják, hogy a kommunikációs iparág a gazdaság motorja, mert támogatja a tisztességes versenyt, lehetővé teszi az innovációt és a technológia fejlődését, számos más iparágat támogat, és így jelentős munkavállalói réteget tart el. A magyar kommunikációs iparág ezeken a hatásokon keresztül jelentős mértékben járul hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.” – foglalta össze a kutatást Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke.

Közvetlen hatást gyakorol a gazdaság teljesítményére

A reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, hiszen a reklámipar a gazdaság szerves részét képezi, így a gazdasági növekedés pozitív hatást gyakorol a kommunikációra, a reklámozás pedig tovább fokozza a gazdasági növekedést.

A médiaiparban Magyarországon a magazinok és napilapok bevételének közel felét, a digitális iparág bevételeinek több mint 95 százalékát a reklámok biztosítják.

A reklámipar mintegy 13 ezer főt foglalkoztatott közvetlenül 2012-ben, a hirdetéseket előállító kreatív iparágak és a reklámozáshoz köthető egyéb szakmák és területek pedig mintegy 50 ezer embernek biztosíthatnak ma is mindennapi megélhetést.

Ezek szerint

Azok a cégek, amelyek a válság miatt első körben a marketingköltségeiket vágták vissza, nem voltak túl előrelátóak…

Milyen áttételeken keresztül fejti ki jótékony hatását?

A direkt gazdasági kapcsolatokon túl a reklámipar a magyar gazdaság szerves része, a piacgazdaság megfelelő működésének biztosítója. Hatékonyan növeli az értékesítést, a fogyasztói bizalmat, alacsonyabb árakat eredményez, innovációt, technológiai fejlődést indukál, jelentős közvetlen és közvetett foglalkoztatottsági hatással bír és segíti a hazai termékeket és szolgáltatásokat. Ezenkívül jelentős társadalmi hatással is bír – állapítja meg a kutatás, amit a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország készített.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik