Szeretek olyan területen dolgozni, amely nemcsak üzleti hasznot hoz, de segíti a fejlődést, a demokráciát is – mondja Kovács Nimród. A UPC közép- és kelet-európai elnöke Budapesten született, de 1971-ben kiment Amerikába, s eleinte mosogatással, majd szobafestéssel kereste a kenyerét. Egyetemi éveit követően 1982-ben kezdett a kábeltelevíziós szakmában dolgozni, a UPC anyacégénél. Meglátása szerint a telekommunikációs piac fejlődése szempontjából nincs különbség Magyarország és más országok között. A társaság, amelyet nálunk kábeltelevíziós szolgáltatóként ismernek, saját magát széles sávú telekommunikációs cégként definiálja, amely a televíziós jelek továbbítása mellett internet- és telefonszolgáltatást is nyújt. Utóbbival nálunk egyelőre nincs jelen, mert a piac liberalizálása még nem történt meg, az internet-szolgáltatás azonban a főváros V. kerületében és több vidéki városban már megindult. A cég piaci részesedése egyelőre a kábeltelevíziót tekintve a legnagyobb: 550 ezer előfizetője a kábeltévés-háztartások 15 százalékát jelenti. A kábelhálózat 300-350 ezer lakásban már elég korszerű ahhoz, hogy kis befektetéssel telefonálásra is alkalmassá tehető.
Kovács Nimród láthatóan türelmetlenül várja a telefonpiac felszabadítását. Mint mondja, egy átlagos kábeltévé-előfizető 15 dollár, egy internet-előfizető 35 dollár, egy telefon-előfizető pedig 40 dollár bevételt hoz, míg közületi előfizetőket tekintve az internet 200, a telefon pedig 300 dollár átlagos bevételt jelent a szolgáltatónak. A verseny tehát nem a kábeltévé-előfizetőkért folyik, s a UPC egyelőre ki van zárva a legjobban fizető piacról. Kovács Nimród arra számít, hogy 3 éven belül előfizetőik 10-15 százaléka internet-használóvá is válik, ehhez persze teljes hálózatuk átépítését el kell végezni. Azt, hogy a telefon-piacra való belépés végül is mekkora bevételt hozhat majd, az elnök egyelőre nem tudja megjósolni. Mint mondja, a feltételek egyelőre nem ismertek, például nincs még szabályozás arra, mekkora díjért kapcsolódhatnak rá az új szolgáltatók a korábbi monopóliumok hálózatára. Kovács Nimród emellett elengedhetetlennek tartja olyan regulák kialakítását, hogy a vezetékes telefoncégeknek el kelljen adniuk meglévő kábeltévé-társaságukat, ahogy ez Európában másutt is történik, ugyanis az új szolgáltatók így tudnak kábelrendszerekhez jutni.
A UPC műsorszolgáltatóként is megjelenik a régióban: Lengyelországban már övé az @Entertainment digitális platform, s ennek mintájára létrehoz ilyet nálunk, Csehországban és Szlovákiában is. Az elnök szerint még jó néhány évig eltart az intenzív beruházási szakasz a UPC életében, ennek ellenére 2003-2004 környékén már nyereséges működésre számít.