Tech

Elképesztően pörög az online szolgáltatás, amiről valószínűleg még nem is hallottál

Ősszel lesz 14 éve, hogy a korábban csak videojáték-fejlesztésben érdekelt Valve elindította a saját digitális áruházát, a Steamet, ami az elmúlt években a PC-s játékbiznisz megkerülhetetlen tényezőjévé vált. A nemrég nyilvánosságra hozott statisztikák azt mutatják, hogy az üzlet jobban pörög, mint valaha, miközben nem játékos körökben sokaknak fogalma sincs róla, hogy ez a szolgáltatás egyáltalán létezik.

A Valve a Seattle-ben tartott Casual Connect konferencián rántotta le a leplet a legfrissebb adatairól, és az előadás legfontosabb részleteit a GeekWire portál gyűjtötte össze egy méretesebb összeállításban, megspékelve a prezentációról készített képekkel.

A Steam lényegében egy hatalmas online áruház, több ezer PC-s játékkal, viszont a szoftver nemcsak virtuális boltként funkcionál, lévén nélkülözhetetlen a megvásárolt játékok futtatásához, emellett közösségi funkciókkal is rendelkezik, és mára nélkülözhetetlen a számítógépes játékok rajongói számára – sokszor még a boltban vásárolt lemezes játékokat is a Steamre kell beregisztrálni, hogy elinduljanak.

Forrás: 24.hu

Az, hogy mennyire megkerülhetetlenné vált a Valve szolgáltatása, jól mutatja, hogy naponta átlagosan 33 millió felhasználó lép be a rendszerbe, hogy elindítson valamilyen programot (akadt olyan időszak, mikor egyszerre 14 millión voltak aktívak), a havi átlagot nézve pedig ez a szám eléri a 67 milliót.

Ez már önmagában nézve is jelentős felhasználóbázis, de az adat még jobban fest, ha a két legnagyobb játékkonzol statisztikái mellé tesszük. A Sony adatai alapján a PlayStation konzolokat kiszolgáló PlayStation Networköt havi 70 millió játékos használja, míg a Microsoft-féle Xbox konzolokon futó Xbox Live-ot havi 53 millióan veszik igénybe. Most még a PlayStation Network az első, de nem lepődnénk meg, ha egy év múlva ilyenkor már a Steam tanyázna az első helyen.

Ami ennél is fontosabb, hogy a felhasználók nem csak azért indítják el a Valve alkalmazását, hogy játékokat futtassanak vele, de rendszeresen kinyitják a pénztárcáikat is. A cég által prezentált adatok szerint 2016 januárja óta 26 millió olyan új felhasználó regisztrált a szolgáltatásba, aki pénzt is költ a platformon – az elmúlt 18 hónapra levetítve az havi 1,5 millió új fizető felhasználót jelent.

Habár azt nem tudni, hogy a cégnek pontosan mekkora a bevétele az eladásokból, hiszen a Valve nem hozza nyilvánosságra ezeket az adatokat, de tudván, hogy minden eladott játék után 30% üti a markukat a bevételből, a szakértők több milliárd dollárra becsülik a Gabe Newell alapította vállalkozás értékét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik