Azt írja a Kreatív című reklámpiaci szaklap internetes kiadása a Kantar Media adatai alapján, hogy a közmédia tévécsatornáit tekintve 10, a rádiókat (Kossuth, Petőfi) tekintve 35 százalékkal lett kevesebb percalapon az állami hirdetések mennyisége, hiába is lehetett találkozni lépten-nyomon például a migrációval kapcsolatos népszavazás állami hirdetéseivel a tavalyi évben.
Banális ok van a háttérben
Megnőttek a listaárak azután, hogy az Atmedia kezdte árulni a köztévé perceit
Az MTVA listaárai egyébként 2016 márciusában, tehát nem sokkal azután, hogy az Atmedia kezdte el értékesíteni az állami média felületeit, jelentősen nőttek, írja a lap. (Az Atmediát időközben felvásárolta Habony Árpád hitelezője, Tombor András, aki így jelentős összegeket keres a köztévé reklámperceiből.) Márpedig az állami hirdetéseket általában jóval kevesebb kedvezménnyel vásárolják, mint a piaci hirdetők reklámjait (ahol a listaárhoz képest a valós ár 90 százalékkal is kevesebb lehet). 100 forintos bázisra vetítve mindez azt jelenti, hogy az M1 esetében (44 százalékkal) 144 forintra, az M2 esetében (154 százalékkal) 254 forintra, az M4 Sport esetében pedig 900 forintra nőttek a hirdetési listaárak.
Az MTVA egyébként a Médiatanács által jóváhagyott üzleti terve szerint összesen 4,9 milliárd forint reklámbevételt várnak, amelyből 3,4 milliárd forint a tévés bevételekre becsült összeg – derül ki a Kreatív cikkéből, ahol további fontos részleteket is közölnek a listaárakkal kapcsolatban, és egy informatív táblázatot is közzétettek a témához kapcsolódóan.