Azon már most az elején lépjünk túl, hogy az ünnepi pillanatok mennyire mentek tönkre a fogyasztói társadalom által gerjesztett vásárlási, ajándékozási kényszer miatt.
Vásárlási tippekkel szolgáló oldalak eddig is voltak (vannak), de ezek általános kategorizálást használnak (nő, férfi, életkor) és arra nem képesek, hogy egy kicsit is személyre szabott ajánlatot adjanak. A magyar fejlesztésű Ajándék Varázsló azonban igen, amit egy két éves aktív fejlesztési időszak végén most már bárki kipróbálhat.
Fényképes bögre húsvétra
A dolog menete végtelenül egyszerű: ha kifogytunk a tippekből, hogy mit vegyünk az anyósunknak (vagy egyáltalán nem is volt ötletünk), akkor az oldalon hat kérdés megválaszolása után egy sor ajándéktippel soroz meg bennünket a site. A hat szűrő, illetve a háttérben nyilván különböző halmaz kiválasztási folyamatot elindító kérdés a következő:
- kinek keresünk ajándékot,
- milyen alkalomra,
- mi az illető érdeklődési köre (itt egyelőre csak egyet lehet bejelölni, de ez hamarosan bővülni fog)
- hány éves,
- férfiről, vagy nőről van-e szó,
- és milyen árban keresgélünk.
A folyamat végén megjelenik egy, a választásoknak megfelelő lista, amiből már elméletileg lehet választani. Miközben az ember boldogan, a választás kínjától megszabadítva kattintgat, addig a háttérben egy marketing adatbázisra, a közösségi oldalakon összegyűjtött fogyasztói szokásokra, és a mesterséges intelligenciára alapozott rendszer dolgozik.
Ez öntanuló, figyeli, hogy mire kattint egy adott válaszsor végén a felhasználó, illetve naplózza a megvalósult vásárlásokat. Így minél többen és tovább használják, annál pontosabb és személyre szabottabb a kínálat.
Nem lehet zéró találat
Az oldal több szabály és feltétel mellett működik, amelyek közül az egyik legmarkánsabb, hogy a keresés nem végződhet 0 találattal. Ennek teszteléseképpen azt kértük tőle, ajánljon ajándékot húsvétra, ezotéria témakörben az egyik 65 év feletti üzleti (férfi) partnerünknek, aminek a végén egyetlen fényképes bögrét dobott ki. Nem tudnánk emiatt hibáztatni…
A rendszerben jelenleg 10 ezer körüli termék van, amit jövőre a cég szeretne megtízszerezni. Az elvárások így elsőre elég merészek: éves szinten 1-10 millió tranzakcióra és 300-500 milliós bevételre számítanak a fejlesztők, akik egyébként hosszú távon külföldi terjeszkedésben is gondolkoznak.