A mobilnet és a csevegő appok terjedésével teljességgel átalakultak a kommunikációs szokásaink. Volt olyan időszak, amikor mindenki az SMS halálát jósolta, de szerencsére gyorsan kiderült, hogy az ezért nem ilyen egyszerű. A chat appok ennek ellenére egyre erősebbek, amit a szolgáltatók is kezdenek felismerni, akik közül egyértelműen a Telenor a legaktívabb ezen a téren.
Magyarország, a Viber nagyhatalom
A cég a Facebook Messengeren már hónapokkal ezelőtt beindította a chat bot szolgáltatását, azaz az eddigieken felül nyitott egy újabb ügyfélszolgálati csatornát. A mai bejelentés szerint a Viber a következő meghódítandó felület, ami fél év alatt össze is jött, és aminek több érdekes következménye lesz a mi, azaz a felhasználók szempontjából.
Mielőtt ezeket részleteznénk, jöjjön pár érdekes adat a Viber hazai szerepéről, amit egyébként Momchil Elenkov, a szolgáltató képviselőjétől tudtunk meg. Az első nem lesz annyira meglepő: a magyarok imádják a Vibert. Ez számokban úgy néz ki, hogy:
- eddig 5 millió magyar telepítette az alkalmazást,
- közülük 2,8 millióan használják rendszeresen (aktív havi felhasználók),
- 40 millió matricát küldünk havonta,
- és 890 millió üzenetet indítunk útjára szintén havonta.
Ennek ellenére az SMS-t is legalább ennyire becsben tartjuk, de azt a Telenor szakértője is elismerte, hogy egy ideje már megállt a szöveges üzenetek fejlődése. Úgy néz ki, hogy a magyarok tartják a lépést a haladó dolgokkal, szívesen kipróbálnak minden újat, de közben a hanghívást továbbra is az egyik legfontosabb közlési formának tartják, amivel a Telenor országaiban mi mutatjuk a legkiegyensúlyozottabb képet.
Hogy jön ide egy bagoly?
A 2,8 milliós szám már van olyan mennyiség, amivel érdemes foglalkozni, ezért a Telenor próbálja a Vibert még jobban az előfizetőkhöz közelíteni. Ennek az egyik módszerével nem lehet hibázni:
A másik egy egyedi, ingyenes matrica csomag kiadása, ami Hugó a bagoly néven fut, aminek telepítésével a felhasználó automatikusan követni fogja a szolgáltató publikus chat csatornáját.
A cég képviselői többször hangsúlyozták, hogy semmit nem szeretnének erőltetni, sőt, aki nem kívánja ezt, az a matrica letöltése után ki kis követheti a Telenort. Ez a módszer nem titkoltan a Viber követői tábor gyors építésére szolgál, aminek sikerességét jelzi, hogy rövid idő alatt 90 ezren töltötték le Hugót és lettek ezzel párhuzamosan követői az operátornak.
Mindez egy teljesen új világot, kommunikációs szokásokat vetít előre, ami már abból is érezhető, hogy a fiatalok nem a Facebookot, hanem a különböző chat appokat tekintik a kommunikációs csomópontoknak, így ha valaki el akarja érni őket, akkor oda kell menni és ott kell velük beszélgetni.
Ez az egész lehetőség egyébként nem csak a szolgáltatók, hanem bárki számára nyitva áll: a Viber teljes erővel fejleszti ezt az egyébként Viber Bot névre hallgató eszközt, amit a cégek értékesítési, ügyfélszolgálati, vagy márkaépítési célokra vethetnek be.