Mobilos alkalmazásból annyi van, mint égen a csillag, és előfordul, hogy felteszünk egyet, használgatjuk egy kicsit, majd legközelebb már csak akkor találkozunk vele, mikor fogyatkozni kezd a háttértár, és kénytelen vagyunk takarítani. Mindez az egyre mobilosodó világ velejárója, hiszen már mindenre van alkalmazás, legyen az játék, háztartás, autó üzemben tartás, fogyás, hízás, gyúrás, vagy bármi más.
Egy, a témában járatos elemző, Andrew Chen publikált egy cikket, melyből az derül ki, hogy a felhasználók 77 százaléka mindössze három napot ad egy alkalmazásnak, utána szépen elveszti az érdeklődését a termék iránt, egy hónap elteltével pedig 90 százalékuk fordít hátat annak, amit előtte esetleg használt. Mindez azt jelenti, hogy a fejlesztőknek nagyon ügyesnek kell lenniük, ha azt akarják, hogy a mobilozók még a negyedik napon is használják az alkalmazásukat, nem is beszélve a hosszabb távról, ami ebben az esetben néhány hónapban merül ki.
Chen nem a levegőből szedte a számokat, hiszen 125 milliónál is több felhasználót vizsgált, az alkalmazások pedig a Google Play Store-ból kerültek ki, a feltétel mindössze az volt, hogy 10 000 letöltésnél többel rendelkezzenek. A felmérésből az derült ki, hogy a felhasználók azokat az alkalmazásokat szeretik hosszabb távon használni, melyek folyamatos aktivitásra ösztönzik az embert, ugyanakkor nem küldenek “Hiányolunk” e-maileket.
Talán ezért lehetnek sikeresek a fizikai aktivitást mérő alkalmazások, hiszen azokban számtalan díjat és jutalmat kaphatunk, ráadásul szeretjük látni, ahogy gyarapodik a lefutott, lekerékpározott kilométerek, lenyomott fekvőtámaszok száma. Ami nem ad mindig kisebb-nagyobb jutalmakat, az hamar elsüllyed, és ez ellen nem nagyon lehet mit tenni. Mindez pedig fontos adat azoknak, akik mobil alkalmazások készítéséből szeretnének meggazdagodni: mostanában bizony már nem elég egy gyorsan összekalapált képkereső játék, vagy a sokadik “tüntess el három golyót” jellegű klón, a felhasználók többsége ugyanis hamar elfelejti a semmilyen, érdektelen appokat.