Üzleti tippek

Üzleti környezet az Európai Unióban

BELSŐ PIAC

19 millió vállalkozás működik és versenyzik egymással.
A következő évtizedben az euró megjelenése és az unió bővítése miatt az integráció dinamikus fejlődése várható.
Miután az európai gazdaság motorja: a kis- és középvállalkozások, ezért majdnem minden közösségi politikának van ilyen dimenziója. A kis- és középvállalkozások érdekeit majdnem minden közösségi politika és program figyelembe veszi. Példának okáért a Strukturális Alapok mintegy 16 milliárd eurót fordítottak a 2000-2006 közti időszakban a kis- és középvállalkozásokkal kapcsolatos projectekre. Ez a Strukturális Alapok teljes költségvetésének mintegy 11 százalékát teszi ki.
A kis- és középvállalkozások támogatása kulcsfontosságú lehet a lisszaboni célok teljesítésének folyamatában. Ha az Unió egy olyan állandóan fejlődő üzleti-vállalkozói környezetet tud biztosítani, amely kedvező a kisvállalkozások szempontjából, akkor az Unió jövőbeli versenyképessége biztosítottnak látszik.

AZ UNIÓS KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÓI POLITIKA FŐ CÉLJAI AZ UNIÓ SZINTJÉN

Vállalkozói ismeretek oktatása
Olcsóbb és gyorsabb vállalkozás-indítás
Jobb minőségű szabályozás
A készségek hozzáférhetősége
Bátorítani kell az élethosszig tartó tanulást, kivált az információs és kommunikációs technológiákkal való megismerkedést.
Az on-line hozzáférés javítása (eEurópa program)
Az egységes piac jobb kihasználása
Adó-és pénzügyi környezet fejlesztése
A kisvállalkozások technikai képességének az erősítése
Sikeres e-business modellek és első osztályú kisvállalkozás-támogatás

VÁLLALKOZÁSI ÉS VÁLLALKOZÓI PROGRAM (2001-2005)

A lisszaboni Európai Tanács ülése határozta meg a közösségi vállalkozásfejlesztési politika főbb irányai:
– a kis- és középvállalkozó politikát az életképes, illetve a potenciálisan fejlődőképes vállalkozásokra kell fókuszálni,
– elsődleges cél a vállalkozói szellem erősítése, mivel a kockázat- és felelősségvállalásra épülő önmegvalósítás alapja a vállalkozói kultúra. Ezért prioritást élvez az induló vállalkozások segítése,
– lényeges továbbá speciális csoportok – nők, fiatal vállalkozók, kisebbségek – társadalmi integrációjának előmozdítása.

INFORMÁCIÓS FORRÁSOK

– publikációs dömping – felívelő szakasz
– Letéti könyvtár (OGY)
– EP könyvtár és képviselet (OGY)
– Dokumentációs Központok
– Delegáció és Európai Tájékoztató Központ
– EU gyűjteményes könyvtárak (Megyei könyvtárak)
– Európai Információs Pontok
– Euro Info Centerek
– Euro Info Service
– Kamarák

www.euroinfo.hu


Ajánlott videó

Olvasói sztorik