Tech

Fantasztikus módszerrel számolná fel a dugókat a Tesla atyja

Bátky Zoltán
Bátky Zoltán

tech-újságíró és zenész. 2016. 12. 20. 11:01

Elon Musk már megint azon a bizonyos piros vonalon táncol őrült és zseni között. Adja az ég, hogy komolyan beszéljen.

A Tesla és a SpaceX vezéralakja elég érdekes figura. Mert tény, hogy a technológiát, és úgy általánosságban az egész világot megreformáló dolgokat indított már útjára az elektromos és önvezető autózástól a kereskedelmi űrhajózásig, de közben néha akkorákat mond, hogy Münchhausen báró sírva könyörögne a receptért. Nemrég a Mars-utazásról vizionált olyasmiket, amik a tudóstársadalom szerint csak eltúlzott sci-fi ötleteknek jók, most pedig a városi autóforgalommal kapcsolatban dobott be egy merész látomást.

Emberünk ugyanis Twitterre írta ki a következő üzenetet hétvégén:

A forgalom egyszerűen megőrjít. Építek inkább egy alagútfúró gépet és elkezdek ásni.

Oké, ez még lehet simán csak vicc. Ült a csúcsforgalomban, és egyszerre idegeskedett és unatkozott, van ilyen. De nem sokkal később jött az újabb üzenet:

Úgy fogják hívni: The Boring Company. Mert ez az, amit csinálunk. (ez egy lefordíthatatlan szójáték, mivel a boring egyszerre jelent fúrást és unalmasat, tehát Fúró Vállalat és Unalmas Vállalat is lehet egyszerre a név)

Oké, most már biztos, hogy Musk viccel, gondolhatták azok, akik követik a milliárdos Twitter csatornáját, de akkor jött egy újabb csapás.

Tényleg meg fogom ám csinálni.

Aztán a Twitter-profiljába be is emelte az alagútfúrást, emígy: Elon Musk: Tesla, SpaceX, Alagutak (igen, alagutak) és OpenAI.

Szóval, most a világ egyik fele még biztos abban, hogy ez az egész tényleg csak egy hosszúra nyújtott vicc, a másik fele meg már azt számolgatja, hogyan fogja ezt is megugrani Musk. Abban egyébként sok szakértő egyetértett már eddig is, hogy a sűrű forgalmú területek (általában nagyvárosok) esetében valóban megoldást jelenthetnek a város alatt hosszan húzódó alagútrendszerek, de ezeket nagyobb léptékben eddig csak elméletben tervezgette bárki is, mivel az ilyesmi hihetetlenül költséges lenne.

Még az a módszer is durván drága, amikor egy meglévő utat bontanak fel, hogy felülről készítsék el a föld alatti járatokat, amelyeket aztán újra befednek (nem is beszélve arról, hogy ez a módszer az építkezés ideje alatt teljesen megbénítja az adott szakasz földfelszíni forgalmát). A Tesla-vezér azonban fúrásról beszél, ami még drágább mulatság, a legmodernebb technológiával is egymilliárd angol fontba kerül egy mérföldnyi alagút létrehozása (és ebben akkor még nincs benne a szellőzés és egyéb infrastruktúra, a konkrét út megépítése az alagútban, a le- és felhajtók, meg egy csomó minden, amire most hirtelen még nem is gondolunk).

Londonban épp készül egy 13 mérföldes (kb. 21 millió kilométeres) szakasz vasútvonalak számára, amelynek költsége 15 milliárd fontnál áll meg (ez mai árfolyamon úgy 5 573 722 290 000 forintot jelent).

Ennek ellenére elég sokan írnak úgy az esetről, hogy bár Musk tényleg szeret nagy ötletekkel, abszurd módon lehetetlennek tűnő feltevésekkel dobálózni, viszont amit eddig felvetett, abba minden esetben bele is fogott a SpaceX-től a Hyperloop csodavonatig.

Várjuk tehát szeretettel Magyarországra, úgyis lesz állítólag olimpiánk, csak vigyázzon, össze ne ütközzön az a fúrófej az ötös metróval. Na, mi viszont most vicceltünk.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. január 23.
A veronai buszbaleset egyik túlélőjét (j) öleli egy lány a Szinyei Merse Pál Gimnáziumnál 2017. január 23-án. Január 20-án éjjel az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedett egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.
MTI Fotó: Kallos Bea
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.