Mobil

Még mindig működik a legősibb adathalász trükk

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 03. 01. 18:00

A kamu e-mailes átverések már kimentek a divatból, ettől függetlenül még mindig működnek. De az egyik legnépszerűbb alkalmazást üzemeltető cégnél is?

Van egy mondás, miszerint nincs új a Nap alatt, és a mostani eset is igazolja, hogy ez valóban így van, ami már csak azért is kellemetlen, mert most egy olyan alkalmazást sikerült csőbe húzni, mely a jelenkor technikájára alapoz, ugyanakkor egy ősrégi trükknek esett áldozatul. A jó hír viszont, hogy nem érinti a felhasználókat.

Talán már nincs olyan ember a Földön, aki ne tudná, hogy az egyik leggyanúsabb e-mail, amiben személyes adatok iránt érdeklődik valaki, akár a saját, akár egy szervezet nevében. Régebben például nagyon mentek az olyan adatlopásra irányuló levelek, melyekben egy bank nevében azt írták a csalók, hogy meg kell adni bankszámlaszámunkat, valamint jelszavunkat, mert ilyen meg olyan veszélyek fenyegetik egyébként a pénzünket. Ilyenkor arra is vették a fáradságot, hogy az eredeti banki weboldalhoz hasonlót kreáljanak, ahová az e-mailből irányították át a gyanútlan felhasználókat, akik megadtak minden szükséges adatot, aztán csak nézték, hogy volt pénzük, nincs pénzük.

Azt hihetnénk tehát, hogy ez az ősi trükk mára már megkopott, de nem így van és ezt a Snapchat dolgozói a saját bőrükön tapasztalhatták. Történt ugyanis, hogy múlt pénteken egy e-mailt kaptak a bérszámfejtés dolgozói, melyben valaki a cég vezérigazgatójának adta ki magát, és a dolgozók bérszámfejtési adatait kérte. Sajnálatos módon akadt olyan dolgozó, aki nem jött rá, hogy az egész úgy kamu, ahogy van, és megadta a szükséges információkat. A Snapchat mindenkit megnyugtatott, hogy a felhasználók adatai nincsenek veszélyben, ugyanakkor néhány alkalmazottról sajnos nem mondható el ugyanaz.

A cég a saját elmondása szerint a rosszindulatú tevékenységre gyorsan és agresszíven reagált, mert négy órán belül jelentette az esetet az FBI-nak, az érintett dolgozók számára pedig felajánl kétévnyi ingyenes személyazonosság-lopási biztosítást. Ugyanakkor a Snapchat őszintén beismeri, hogy ez bizony a saját hibája, és a legjobb, amit tehet, hogy foglalkozik a károsultakkal, levonja a következtetéseket, és mindent elkövet annak érdekében, hogy többet ne fordulhasson elő hasonló.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.