Izaura TV
Média

Itt a válasz, mennyien nézik az új Izaura TV-t

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 29. 15:46

A TV2 Média Csoport most először tett közzé arról adatokat, mennyien választják az új tévécsatornáját, az Izaura TV-t. Egyelőre nem túl sokan.
Korábban a témában:

Múlt héten egy cikkünk kapcsán már kérdeztük a TV2-t, mennyien választják Andy Vajnáék új csatornáit, de akkor a sajtóosztálytól azt a választ kaptuk, hogy ezeket egyelőre nem publikálják, mivel az új csatornák még csak ezekben a napokban jelennek meg a kábelszolgáltatóknál. Ezért egyelőre csak a Mozi+ valóban kedvező adatairól voltak hajlandók beszélni. Most viszont változott a TV2 álláspontja, és úgy döntöttek, elkezdik publikálni az új tévécsatornáik nézettségi adatait. Pedig az adatok elég vegyes képet mutatnak. A telenovellákra szakosodott csatornájukat, az Izaura TV-t például lényegében alig nézte bárki. Igaz ez akkor is, ha nem a kereskedelmileg kiemeltebbnek tekintett 18-49 korosztályt vizsgáljuk, hanem a TV2 által preferált és általában a TV2-nek kedvezőbb 18-59-re bővítjük a kört. (A TV2 nézői összetétele alapján ugyanis több a 49-nél idősebb nézőjük, mint az RTL-nek.)

Ez alapján ugyanis a 34. héten a 18-59 év közötti tévénézők 0,2 százaléka választotta az Izaura TV műsorát. Ezzel főműsoridőben (a 18:00- 22:59 közötti sávban) a 49., egész napot tekintve pedig az 50. legnézettebb csatorna volt az új adó.

A tévécsatornák versenyének alakulása a 34. héten. Forrás: TV2
A tévécsatornák versenyének alakulása a 34. héten főműsoridőben és egész nap, 18-59-es korosztályban. Forrás: TV2 / Nielsen Közönségmérés

Összehasonlításképp: az ugyancsak sorozatokra szakosodott, konkurens csatornát, a Story 4-et eközben a nézők 1,6 százaléka választotta, a 14. helyre juttatva ezáltal a Digital Media Communications Zrt. programját. A Story 5-öt a nézők 0,9 százaléka nézte, és ezzel a 29. helyen volt, de még így is jócskán rávertek a TV2 csoport új csatornájára. Persze az is igaz, hogy a Story TV nem új versenyző, így jókora előnyük is van már a piacon.

Egyetlen Izaura TV-s műsor sem volt a TOP50-ben

Az Izaura TV egyébként a múlt héten egyetlen műsorral sem tudott bekerülni a TOP50 legnézettebb kábelműsor közé. Nem úgy a Mozi+, Andy Vajna másik idén nyáron indult tévécsatornája, mely láthatóan repülőrajttal kezdett és azóta is erős tudott maradni. A Mozi+ a múlt héten például több műsorral is be tudott kerülni a TOP50-es műsorlistába: ilyen volt a náluk vetített Harmadik Shrek amerikai animált vígjáték, mely 7,6%-os nézettségi eredményt ért el 18-59-ben (ezzel a második legnézettebb műsor volt), ezzel megelőzve az RTL II-n látható Való Világot is. De hasonlóan sikeres volt a Mentőakció című amerikai thriller is, mely a nézők 6,5 százalékát ültette a tévéképernyők elé.

A Mozi+ egyébként a teljes hetet tekintve az 5. legnézettebb tévécsatorna volt,  melyet csak az RTL Klub (17%), a TV2 (11%), a Cool (5%) és a Film+ (4,5%) tudott megelőzni főműsoridőben.  A Mozi+ nézettsége 18-59-ben 4,2% volt, szóval nem tűnik behozhatatlannak az RTL Magyarországhoz tartozó Film+ kis előnye.

A Mozi+ csatornával elért sikereket ugyanakkor némileg más dimenzióba helyezi, ha azt is mellétesszük, hogy lényegében valódi piaci kockázat nélkül folyik az építkezés a TV2 Média Csoportnál, hiszen az amerikai sikerfilmek jogait nem tudták volna megvenni, ha nem kapnak előzetesen hatalmas állami hiteleket a filmügyi kormánybiztos tévéjénél. Állami hitel ide vagy oda, az RTL számára mindenesetre komoly figyelmeztetés, hogy már nagyon közel van a Film+ csatornájukhoz a Mozi+ csatorna nézettsége, pedig a Mozi+ még nem is érhető el annyi háztartásban, mint a Film+.

A SuperTV2 a 6., a FEM3 a 16. a helyen

A FEM3 (amelyet nem sokára fognak megújítani Vajnáék) egyébként 1,3%-os share-t produkált, és ezzel a 16. helyen végzett a csatornák versenyében. Az ugyancsak nagy átalakításon átesett SuperTV2 pedig a 6. helyen végzett a maga 3,4 százalékával.  Ez utóbbi sokat köszönhet három amerikai produkciónak: a Szállító című filmnek, a Vejedre ütöknek és a Jégkorszaknak, melyek a héten a 7., 8. és 9. legnézettebb kábelcsatornás műsorok voltak a 18-59-es korosztály körében.

A sportos Spíler TV-ről és a máig tisztázatlan jogi körülmények között működő Zenebutik csatorna nézettségéről egyelőre továbbra sem közöl adatokat a TV2. Feltehetőleg azért, mert ezek nézettsége még az Izaura TV 0,2 százalékos SHR-jét sem éri el pillanatnyilag, ugyanis ezek a csatornák még kevés háztartásba kerültek be az indulásuk óta eltelt néhány hét alatt.

Ha ön tovább elemezgetné a hazai nézettségi adatokat, mint azt mi tettük, ide kattintva további érdekességeket is találhat.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.