Izaura TV
Média

Itt a válasz, mennyien nézik az új Izaura TV-t

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 29. 15:46

A TV2 Média Csoport most először tett közzé arról adatokat, mennyien választják az új tévécsatornáját, az Izaura TV-t. Egyelőre nem túl sokan.
Korábban a témában:

Múlt héten egy cikkünk kapcsán már kérdeztük a TV2-t, mennyien választják Andy Vajnáék új csatornáit, de akkor a sajtóosztálytól azt a választ kaptuk, hogy ezeket egyelőre nem publikálják, mivel az új csatornák még csak ezekben a napokban jelennek meg a kábelszolgáltatóknál. Ezért egyelőre csak a Mozi+ valóban kedvező adatairól voltak hajlandók beszélni. Most viszont változott a TV2 álláspontja, és úgy döntöttek, elkezdik publikálni az új tévécsatornáik nézettségi adatait. Pedig az adatok elég vegyes képet mutatnak. A telenovellákra szakosodott csatornájukat, az Izaura TV-t például lényegében alig nézte bárki. Igaz ez akkor is, ha nem a kereskedelmileg kiemeltebbnek tekintett 18-49 korosztályt vizsgáljuk, hanem a TV2 által preferált és általában a TV2-nek kedvezőbb 18-59-re bővítjük a kört. (A TV2 nézői összetétele alapján ugyanis több a 49-nél idősebb nézőjük, mint az RTL-nek.)

Ez alapján ugyanis a 34. héten a 18-59 év közötti tévénézők 0,2 százaléka választotta az Izaura TV műsorát. Ezzel főműsoridőben (a 18:00- 22:59 közötti sávban) a 49., egész napot tekintve pedig az 50. legnézettebb csatorna volt az új adó.

A tévécsatornák versenyének alakulása a 34. héten. Forrás: TV2
A tévécsatornák versenyének alakulása a 34. héten főműsoridőben és egész nap, 18-59-es korosztályban. Forrás: TV2 / Nielsen Közönségmérés

Összehasonlításképp: az ugyancsak sorozatokra szakosodott, konkurens csatornát, a Story 4-et eközben a nézők 1,6 százaléka választotta, a 14. helyre juttatva ezáltal a Digital Media Communications Zrt. programját. A Story 5-öt a nézők 0,9 százaléka nézte, és ezzel a 29. helyen volt, de még így is jócskán rávertek a TV2 csoport új csatornájára. Persze az is igaz, hogy a Story TV nem új versenyző, így jókora előnyük is van már a piacon.

Egyetlen Izaura TV-s műsor sem volt a TOP50-ben

Az Izaura TV egyébként a múlt héten egyetlen műsorral sem tudott bekerülni a TOP50 legnézettebb kábelműsor közé. Nem úgy a Mozi+, Andy Vajna másik idén nyáron indult tévécsatornája, mely láthatóan repülőrajttal kezdett és azóta is erős tudott maradni. A Mozi+ a múlt héten például több műsorral is be tudott kerülni a TOP50-es műsorlistába: ilyen volt a náluk vetített Harmadik Shrek amerikai animált vígjáték, mely 7,6%-os nézettségi eredményt ért el 18-59-ben (ezzel a második legnézettebb műsor volt), ezzel megelőzve az RTL II-n látható Való Világot is. De hasonlóan sikeres volt a Mentőakció című amerikai thriller is, mely a nézők 6,5 százalékát ültette a tévéképernyők elé.

A Mozi+ egyébként a teljes hetet tekintve az 5. legnézettebb tévécsatorna volt,  melyet csak az RTL Klub (17%), a TV2 (11%), a Cool (5%) és a Film+ (4,5%) tudott megelőzni főműsoridőben.  A Mozi+ nézettsége 18-59-ben 4,2% volt, szóval nem tűnik behozhatatlannak az RTL Magyarországhoz tartozó Film+ kis előnye.

A Mozi+ csatornával elért sikereket ugyanakkor némileg más dimenzióba helyezi, ha azt is mellétesszük, hogy lényegében valódi piaci kockázat nélkül folyik az építkezés a TV2 Média Csoportnál, hiszen az amerikai sikerfilmek jogait nem tudták volna megvenni, ha nem kapnak előzetesen hatalmas állami hiteleket a filmügyi kormánybiztos tévéjénél. Állami hitel ide vagy oda, az RTL számára mindenesetre komoly figyelmeztetés, hogy már nagyon közel van a Film+ csatornájukhoz a Mozi+ csatorna nézettsége, pedig a Mozi+ még nem is érhető el annyi háztartásban, mint a Film+.

A SuperTV2 a 6., a FEM3 a 16. a helyen

A FEM3 (amelyet nem sokára fognak megújítani Vajnáék) egyébként 1,3%-os share-t produkált, és ezzel a 16. helyen végzett a csatornák versenyében. Az ugyancsak nagy átalakításon átesett SuperTV2 pedig a 6. helyen végzett a maga 3,4 százalékával.  Ez utóbbi sokat köszönhet három amerikai produkciónak: a Szállító című filmnek, a Vejedre ütöknek és a Jégkorszaknak, melyek a héten a 7., 8. és 9. legnézettebb kábelcsatornás műsorok voltak a 18-59-es korosztály körében.

A sportos Spíler TV-ről és a máig tisztázatlan jogi körülmények között működő Zenebutik csatorna nézettségéről egyelőre továbbra sem közöl adatokat a TV2. Feltehetőleg azért, mert ezek nézettsége még az Izaura TV 0,2 százalékos SHR-jét sem éri el pillanatnyilag, ugyanis ezek a csatornák még kevés háztartásba kerültek be az indulásuk óta eltelt néhány hét alatt.

Ha ön tovább elemezgetné a hazai nézettségi adatokat, mint azt mi tettük, ide kattintva további érdekességeket is találhat.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.