UK TECH
Külföld

A közösségi média lett az internetezők legfontosabb hírforrása

24.hu
24.hu

2016. 06. 15. 14:14

A felhasználók nem szeretnek fizetni a hírekért, de még a reklámokat is blokkolják – derült ki a Reuters kutatóintézetének felméréséből.

Az internetezők elsődleges hírforrása a közösségi média lett – derül ki a Reuters hírügynökség újságírás-kutató intézetének szerdai jelentéséből. Az ingyenes hírek könnyű elérhetősége kihívást jelent a minőségi hírszolgáltatók számára – állapították meg.

Azon túl, hogy a Facebookról és más közösségi oldalakról tájékozódó felhasználók nem akarnak fizetni a hírekért, még reklámokat blokkoló programokat is használnak, ami tovább apasztja a hírszolgáltató bevételeit – áll a jelentésben. A felmérésben megkérdezettek több mint fele okostelefonról követi a híreket, a legtöbben – 69 százaléknyian – Svédországban.

44 százaléknyian jelölték meg fontos hírforrásként a Facebookot, 19 százaléknyian a Youtube-ot és 10 százaléknyian a Twittert. Az intézet kutatási igazgatója elmondta: azokban a fejlődő államokban, ahol korlátozott a hozzáférés a független és megbízható hírforrásokhoz, még többen tájékozódnak a közösségi médiából. (MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 18.
Utas a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új elektronikus bérletét használja Budapesten, a Deák téri metrómegállóban 2017. július 18-án. A napokban elindította a BKK az online jegy- és bérletvásárlási felületet, amelyre a vásárlóknak minden nap be kell majd lépniük. Először teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, 24, 72 órás és hetijegy vásárlására lesz lehetőség.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.