Auchan (auchan)
Üzleti tippek

Még idén indul az e-Auchan, jól sikerült a tavalyi év a láncnak

24.hu
24.hu

2016. 06. 08. 12:37

Korábban a témában:

2015 a „rentabilitás éve” volt az Auchan Magyarország Kft.-nél. A vállalat immár harmadik éve önfinanszírozó a beruházásait tekintve, ami azt jelenti, hogy sem beruházásaihoz, sem működéséhez nem vesz fel banki hitelt, vagy használ fel csoport szintű finanszírozást. A hivatalosan leadott pénzügyi eredmények alapján az áruházlánc éves bruttó forgalma 2015-ben 337,6 milliárd forintra nőtt, amely az előző évi eredményekhez képest közel 3,6 százalékos emelkedést jelent.  Az elmúlt évben is emelkedett a hipermarket adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA), 10,1 milliárd forintra, amely 19 százalékos növekedést jelent.

A kimutatások szerint a vállalat mérleg szerinti eredménye elérte a 2,2 milliárd forintot, és közben folytatva az elmúlt évek tendenciáit, 0,7 százalékkal csökkentette működési költségeit. Mindemellett pedig 2015. október 1-jétől a vállalat átfogó bérfejlesztést hajtott végre az áruházi munkakörökben, mellyel mintegy 1,2 milliárd forintot fektet be egy év alatt.

A vállalat hosszú távra tervező és felelős működése során az elmúlt 18 évben mintegy 200 milliárd forintnyi beruházást valósított meg Magyarországon – emelték ki közleményüükben. Ebből, a magyar számviteli törvény szerint lezárt 2015-ös pénzügyi évben mintegy 3,5 milliárd forintot költött olyan beruházások megvalósítására, mint a debreceni és a szigetszentmiklósi új üzemanyag-töltőállomások megnyitása – amelynek eredményeképpen már 16-ról 18-ra nőtt az áruházak mellett található benzinkutak száma. Az áruházlánc 2014-ben bevezetett törzsvásárlói hűségprogramját, az Auchan Bizalomkártyát 2015-ben már a töltőállomásokon is elérhetővé tette.

Az Auchan közleményében kijelentette: elkötelezett a magyar beszállítók mellett, ezért előnyben részesíti a hazai szállítókkal való együttműködést, melynek köszönhetően 2015-ben beszállítóinak 86 százaléka magyar volt. A vállalat folyamatosan fejlesztette sajátmárkás termékeit élelmiszer, illetve nem élelmiszer kategóriában is. Ennek eredményeképpen egy év alatt közel 800 új hazai fejlesztésű sajátmárkás terméket vezetett be az áruházlánc, így a vásárlók Magyarországon jelenleg mintegy 5 000 sajátmárkás termék közül válogathatnak, melyekből közel 2 000 élelmiszer. A vállalat a sajátmárkás termékek fejlesztésébe a vásárlóit is bevonta, így a 2015-ben a Budaörsön kialakított TesztVilágban megkóstolhatják és kipróbálhatják a termékeket.

Továbbra is középpontban a vásárlók

Az áruházlánc már mind a 19 hipermarketben kialakított egy külön részleget, ahol a vásárlók egy helyen megtalálhatják a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő laktóz-, glutén- és cukormentes, illetve bio termékeket is. A vállalat további célja az egészséges választék és a nemzetközi konyha fejlesztése, hogy még szélesebb kínálatot tudjon biztosítani vásárlói számára.

A munkatársak képzésére, a megváltozott munkaképességű munkatársak foglalkoztatására 2015-ben is nagy hangsúlyt fektetett az Auchan, melynek eredményeképp újabb két évre megkapta a Salva Vita Alapítvány által alapított Fogyatékosság-barát Munkahely elismerést. A megváltozott munkaképességű munkatársak száma meghaladta a 360 főt, és az Auchan célja, hogy 2016-ban vállalaton belüli arányuk 6 százalék fölé emelkedjen, példát mutatva ezzel a többi hazai vállalatnak is. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának középpontjában is a fogyatékkal élők és a hátrányos helyzetű fiatalok támogatása áll. Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány 2016-ban ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, és ebből az alkalomból 20 magyarországi civil szervezetnek mindösszesen 170.000 eurót fog odaítélni az áruházak környezetében, a helyi közösségekben élő 5-25 éves fiatalok fejlesztésére megalkotott projekt támogatására.

A 2016-os év fókuszában az új imázs és az online kereskedelem bevezetése lesz

„Nagy energiát fektetünk abba, hogy vásárlóinkat választékunkkal, szolgáltatásainkkal, megújuló bevásárló tereinkkel minél jobban ki tudjuk szolgálni, és a felmerülő igényeikre gyors válaszokat tudjunk adni. Ennek megfelelően 2016 őszén elindítjuk e-kereskedelmi tevékenységünket is, mely által még könnyebbé és kényelmesebbé tesszük a bevásárlást. A 2015-ös pénzügyi évben vállalatunk rentábilissá vált, és 2016-ban is mindent megteszünk azért, hogy tovább javítsuk pénzügyi eredményeinket, illetve hogy pozitív eredményeket tudjunk bemutatni az Auchan családi részvényeseinek és dolgozóinknak, akik szintén a vállalat részvényesei, és a számuk évről-évre nő – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. – A 2016-os évünk fókuszában továbbá a megújulás, a vállalat imázs váltása, az új arculat bevezetése áll. Új vállalati irányvonalunknak megfelelve termékeinken keresztül szeretnénk emlékezetesebbé tenni mind a vásárlást, mind pedig az otthon töltött pillanatokat. Mindezt új szlogenünk is kifejezi: Nagy választék kalandból. Auchan.”

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MALAGA, SPAIN - MAY 21: Head Coach, Zinedine Zidane of Real Madrid celebrates their championship with his players after the La Liga final match between Malaga and Real Madrid at La Rosaleda Stadium on May 21, 2017 in Malaga, Spain. Burak Akbulut / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.