Üzleti tippek

Ilyen az olajozott karrierépítés

Diplomás programmal csábítja a fiatalokat a Mol-csoport.

A vállalat 7 éve indította útjára a Growww elnevezésű frissdiplomás programját. A lehetőség Magyarországon és a régióban is egyedülállónak számít, idén márciusban pedig az Egyesült Államokban nemzetközi díjat is kapott.

Ezt olvasta?

„2007 és 2013 között több mint 1 300 frissdiplomás csatlakozott a Mol-csoporthoz. A kezdeményezés sikerét számunkra visszaigazolja, hogy a résztvevők közel 80 százaléka a képzés után is a vállalatnál maradt, nagyjából ötödüket előléptették, és vannak, akik már vezetői feladatokat látnak el” – sorolta Orosz Vivien, a cégcsoport stratégiai HR-vezetője.

A programba való bekerüléshez a jelentkezőknek komoly szűréseken kell keresztül mennie. Egy kivétel van csak: azok a diákok, akik részt vesznek a Mol-csoport Freshhh nemzetközi versenyében, és a legjobbak között teljesítenek, soron kívül felvételt nyerhetnek a Growww programba.

Az egyéves képzés alatt a fiatalok „testközelből” megismerhetik az olajipart, jobban beleláthatnak a multinacionális vállalat üzletmenetébe, és kipróbálhatják magukat nemzetközi környezetben is. A frissdiplomások fejlődését jól képzett mentorok segítik. Természetesen a munkáltató számára is hasznos ez az időszak, hiszen felmérheti, hogy később ki milyen területen kamatoztathatja a tudását, kiválaszthatják a legrátermettebb munkatársakat.

A Growww2014-be április közepéig jelentkezhettek a pályakezdők. Idén a Mol-csoport 25 vállalatánál 11 országban (Magyarországon, Horvátországban, Csehországban, Irakban, Pakisztánban, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában) 264 pályakezdőnek ajánl Growww-s pozíciókat.

Vezetőképzés Ausztriától Irakig

„Míg a hetvenes években néhány évente történt egy-egy drasztikusabb változás, addig ma már a döntéshozóknak napi szinten kell reagálniuk a gyorsan változó piaci folyamatokra. A tavaly indított LEAD programunk célja, hogy a nemzetközi vezetők olyan új generációját képezzük ki, akik képesek a vállalatot a folyton változó körülmények között is irányítani, és emellett kimagasló üzleti eredményeket elérni” – magyarázta Orosz Vivien.

A vezetői tréning résztvevői különféle kultúrákból és szakmai háttérrel érkeznek 11 országból – Ausztriától egészen Irakig. A programban a Mol-csoport két üzleti oktatásban elismert nemzetközi intézménnyel működik együtt. A fiatal tehetségek képzésében a Zágrábban és Belgrádban is működő Cotrugli Üzleti Egyetem vesz részt, a középhaladó és haladó programok pedig az amerikai Thunderbird Nemzetközi Üzleti Egyetem delegálta az oktatókat.

A LEAD program tavasszal a Nemzetközi Vállalatok kategóriában a legjobb 5 közé kerülve elnyerte az amerikai HR.com Leadership 500 díját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik