Üzleti tippek

Fényre jön a pénz?

A díszkivilágítás megsokszorozza a rendezvények látogatottságát, és egyúttal az alacsony fogyasztású, energiatudatos technológiákra is felhívhatja a figyelmet.

A kereskedelmi ingatlanok és azok a fesztiválok, amelyek jól használják a fényeket, több látogatót és ezzel több bevételt is vonzanak – áll a nemzetközi LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület tanulmányában.

A fény vonzza a tekintetet, és „magához húzza” a tömegeket, ha pedig ezt tudatosan showműsorként alkalmazzák, a vonzerő megsokszorozódik – hívta fel a figyelmet Pintye Tímea, a Blachere Illumination magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója.


Félmillió embert érdekelt a Bazilika előtt rendezett karácsonyi vásár (Forrás: turizmus.com)

A nemzetközi felmérés a világ 26 nagyvárosában vizsgálta a rendezvényeket. Az eredmények alátámasztják a fény „tömegvonzását”: emelkedtek a bevételek és a turisták száma, munkalehetőségek jöttek létre, és a városkép is megújult.

Bónusz: előtérbe kerülhet az energiatakarékosság

Van olyan város, amely arra is felhasználja az ünnepi eseményeket, hogy a lakosság figyelmét ráirányítsa az alacsony fogyasztású technológiákra is.

Energia24-tipp

Lyon például olyan felelős energiatudatos eseményként hirdeti a fesztiválját, amely a város világításával kapcsolatos éves áramfogyasztásának mindössze 0,1 százalékát teszi ki. Ezt a LED-technológiával tudják elérni, amely a lakosság többsége körében is egyre népszerűbb.

Megtérülő befektetés

Ez természetesen függ a látogatók számától és a kereskedelmi kínálat nagyságától is. A kutatás szerint az átlagos vásárlói költés 29 eurótól (Glasgow) 116 euróig (Göteborg) terjedő skálán mozgott. A svéd nagyvárosban a karácsonyi díszvilágítások hatásának betudható gazdasági hasznot 185 millió euró összegre becsülték. Ebből 18 százalék a vendéglátásban, 17 százalék a kiskereskedelmi vásárlásokban, 5 százalék az éjszakai szórakozásban csapódott le, és 40 százalékot tett ki a turisták ajándékvásárlásai. Ez a haszon egy Budapest méretű település esetében elérheti a 115 milliárd forintot – emelte ki a fénydekorációs cég ügyvezetője.

A „fényes” eseményeknek hosszú távú eredményei is vannak. „Az ilyen rendezvények fejlesztik a városok kultúráját, pezsdítő katalizátorai a művészeteknek és a kreatív iparágaknak is” – tette hozzá Pintye Tímea.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik