Üzleti tippek

200 millióra bírságolták a Magyar Telekomot

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Magyar Telekom Nyrt. az elmúlt év második felében megtartott „90 Golf, 90 nyertes” elnevezésű SMS-játékával kapcsolatban fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított.

A Magyar Telekom Nyrt. (Magyar Telekom) 2009. október 2. és december 30. között bonyolította le a „90 Golf, 90 nyertes” elnevezésű játékát, melyet széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsített.

Eljárása során a GVH megállapította, hogy a játékban jelentős számú, naponta átlagosan több ezer, egyes napokon több tízezer fogyasztó vett részt, akik igen sok SMS-t küldtek 300 Ft ellenében, jelentős bevételt eredményezve a Magyar Telekom számára. A GVH szerint a Magyar Telekom a fenti magatartással tehát a fogyasztók regisztrálását megelőzően megküldött SMS-ek révén megtévesztette a fogyasztókat.

A bírság meghatározásánál a GVH a promócióból származó árbevételből indult ki, valamint súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés több hónapot ölelt fel, illetve az ügyfelek széles körét érintette.

A jogsértés megállapítása mellett a versenyhivatal 200 000 000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozással szemben – áll a GVH közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik