Üzleti tippek

Szexszel kampányol a GKM

Gerillakampányfilmet forgatott a biciklizés népszerűsítésére a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. A filmben a szex kapja a főszerepet, a GKM a tervek szerint csak az interneten akarja terjeszteni. A film módszertana gyakorlatilag azonos a sokat kritizált Balaton kampányfilmjével, mely a Magyar Turizmus Zrt. megrendelésére készült.

„Beindultak a kétkerekűek, drótszamarak suhannak a reggeli ködben” – kezdődik a kamba.hu kampányoldalon a biciklizéshez kedvet csináló szöveg. A honlap URL-jének neve nem szleng kifejezés, amely egy bizonyos tevékenységre utal, hanem mozaikszó, a “kerékpárral a munkába” kifejezésből származik.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium YouTube-on látható kampányfilmjében éppen nem munkába, hanem vélhetően onnan érkeznek a főhősök. Biciklivel persze, hogy aztán egymásnak essenek az ágyban, az azonos tevékenységben nem annyira serény szomszédjaik füle hallatára. Még a kép is leesik a falról. És mi a tanulság? Hát az, hogy aki bicajjal jár, az aktív ember.

A szexszel kampányoló filmért a minisztérium 3,2 millió forintot fizetett, a reklámfilmet készítő cég vezetői szerint ez a fajta reklám olcsó és hatékony. Televízióban nem, csak az interneten terjesztik, a lényeg, hogy az emberek beszéljenek róla. A módszertan gyakorlatilag azonos a Magyar Turizmus Zrt. Megrendelésére készült flashanimációs kampányfilmjével, melyben külföldieket próbáltak szexszel a Balatonra csábítani.

A GKM idén második alkalommal hirdette meg a Kerékpáros Magyarország Program keretében a „Bringázz a munkába!” akciót április 22. és május 31. között. Hat héten keresztül várják egyéni indulók, vagy 2-5 fős biciklis csapatok jelentkezését, amelyek tagjai vállalják, hogy az akció ideje alatt naponta, de legalább 10 alkalommal, kerékpárral mennek be a munkahelyükre.

Tavaly összesen 2162 budapesti kerékpáros (293 csapat és 1033 egyéni kerekező) regisztrált az akcióra, és összesen 21 235 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást spóroltak meg a városi közlekedőknek. A mostani, országosra bővített „Bringázz a munkába!” akciót több önkormányzat közvetlenül is támogatja. A Kerékpárosbarát Település cím elnyerése többletpontot jelent a GKM kerékpárút pályázataiban.

A minisztérium szerint ütős, figyelemfelkeltő kampány kell, mert Budapesten nemcsak bicikliútból, de biciklistából is kevés van. A kampányfilm sluszpoénja azonban arra is alkalmas lehet, hogy megkedveltesse a postás hivatást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik