Üzleti tippek

Szerelemből csinálta

Komoly növekedési lehetőséget rejt magában a Népszabadság – véli a legnagyobb példányszámú, országos, politikai napilap új hirdetési igazgatója, Hanák Tamás.

Hanák Tamás kedvencei

Tévé: National Geographic, Discovery, Spektrum
Újság: Népszabadság, HVG
Rádió: Radiocafé
Netes portál: Index
Könyv: Márai-könyvek
Film: Volt egyszer egy Amerika
Zene: elektronikus
Hobbi: kerékpározás, síelés, utazás

– Az Est Médiától távozva szeptember közepétől a Népszabadság hirdetési igazgatója leszel. Miért jöttél el 11 év után az Esttől?
– Minden szerelem véget ér egyszer, márpedig ezt a munkát csak szerelemből lehet csinálni.
– Már nem látsz benne kihívást?
– De igen, viszont a szerelem emocionális kötődés. Korábban a cég minden sikerét vagy kudarcát úgy éltem meg, mintha a sajátom lett volna. Egy ideje azonban már kezdtem akaratlanul is külső szemlélőként tekinteni az Estre, ezért gondoltam, hogy váltanom kellene.
– A National Geographic Junior kapcsán eléggé komoly konfliktusa volt az Estnek a (lapunkat is megjelentető – szerk.) Sanoma Kiadóval. Mindez nem onnan indult, hogy miután a Sanoma megjelent az Exittel, az NG Junior révén alkalom adódott keresztbe tenni a konkurensnek?
– Nem azért volt.
– De a Pesti Est Juniorjának azért egészen más a profilja.
– Ha készítenénk egy napilapot Index Est néven, azt vajon nem venné zokon az Index.hu?
– Az egyik médiaügynökség vezetője korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy az Exit és a Flyerz megjelenése óta körülbelül 300–400 millió forinttal kevesebb hirdetés jutott a programmagazin kategóriába. Ezt ti is így éreztétek?
– Az igaz, hogy árversenyt generált a két konkurens megjelenése, de csak bizonyos szegmensekben. Elsősorban a horeca és a rendezvények területén érezhető ez. A bevételi adatainkat látva azonban összességében nincs ilyen visszaesés. Az általános tendenciák persze itt is érvényesek: a tévék erősödnek a sajtó rovására.
– A Népszabadságnál viszont azzal a tendenciával is meg kell majd küzdened, hogy folyamatosan öregszik a politikai napilapok olvasóköre, miközben a hirdetők inkább a fiatalokat preferálják.
– A valóságban nem feltétlenül ilyen elszomorító ez a tendencia. A 30–40 év közöttiek szép számmal megtalálhatóak a Népszabadság olvasói között, igaz, hogy korábban valamivel magasabb volt a 20–30 évesek aránya. Fontos megjegyezni, hogy a lap kiemelt célcsoportját jelentik az üzleti döntéshozók. Ez azért lényeges, mert a 90-es években sokkal fiatalabb korban lehetett vezető pozícióba kerülni, elég csak rám vagy a médiaügynökségek akkori vezetőire gondolni. Mostanra azonban már nálunk is kezd visszaállni a világ rendje, huszonévesen már nehéz egyből az élre ugrani, végig kell járni a ranglétrát. Az idősebb olvasóink közül pedig sokan aktív korukban döntéshozók, vezető értelmiségiek voltak. Ők az átlagnál még nyugdíjasként is jobban élnek. Nyugat-Európában már az 50–60 év felettiek is rendkívül fontos célcsoportnak számítanak, előbb-utóbb pedig fel fogják ismerni ezt a hazai hirdetők is. Ebben jó tartalékai vannak a lapnak.
– Az Est FM-mel Te is aktív szereplője voltál egy időben a rádiós piacnak. Szerinted a Magyar Rádió új elnöke, Such György ki tudja húzni a jelenlegi hullámvölgyből a közrádiót?
– Azt gondolom, hogy ha legitim elnöke van a rádiónak, aki kellő támogatással rendelkezik, az a korábbi zavaros helyzethez képest mindenképpen előrelépést jelent. Amit Such Györgyről hallottam, az alapján olyan ember kezébe került az irányítás, aki képes lehet ezt megvalósítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik