Gazdaság
Budapest, 2017. március 20.
Az M3-as vonalon közlekedő első felújított metrószerelvény Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén 2017. március 20-án. Az első új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal Kőbánya-Kispestről.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A Metrovagonmas úgy érzi, szándékosan le akarják járatni

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2017. 11. 04. 18:43

A 3-as metró szerelvényeit felújító orosz cég szerint szervezett kampány folyik a sajtóban.
Korábban a témában:

Az orosz Metrovagonmas azt állítja: a magyar sajtóban megjelent, a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról szóló cikkek szervezett kampány részei, melynek célja a vállalat és a felújítási projekt lejáratása. A cég közleményét az mfor.hu idézi.

A Metrovagonmas kifogásolja, hogy azt írták róla: a felújításról szóló tenderen aratott győzelme mögött „politikához közeli erők állnak, orosz lobbisták, magyar oligarcha körök, akiknek személyes okokból állt érdekében az orosz technikai vásárlása. Az elöregedett technikát alkalmazó cég nem tudott volna győzedelmeskedni a tenderen egyenlő feltételek mellett.” Ugyancsak sérelmezi a következő állítást: „A Metrovagonmas állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll, ami megmagyarázza a katonai termékek gyártására irányuló projektet létezését.”

A vállalat szerint az ilyen állításokat hangoztató cikkek nem tartalmaznak igazolt bizonyítékot, viszont károsan befolyásolják a Metrovagonmas, a BKV és a felújítási projekt megítélését. A közleményben azt írják: a cégben nincs állami tulajdonrész, nem foglalkoznak semmilyen katonai termékkel, és soha nem tettek semmilyen lépést, amivel beavatkoztak volna magyar cégek vagy állami szervek belügyeibe, erre nincs is lehetőségük.

Közölték: a metrószerelvények felújítására szóló megrendelés nyílt tender eredményeként született, melynek feltételeit a magyar fél határozta meg. A cég „sajnálattal konstatálja, hogy a sajtó egy része szándékosan közöl hamis információkat”.

Az mfor.hu megjegyzi: attól, hogy a Metrovagonmasban nincs állami tulajdonrész, még lehet szoros kapcsolata a kormánnyal, a cég által kifogásolt állítás is csak annyit fogalmaz meg, hogy a vállalat „állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll”. A másik kifogásolt állításban pedig nem szerepel, hogy maga a Metrovagonmas avatkozott be a felújítási projekt elnyeréséért.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.