Gazdaság

Az Amazon váratlant húzott: beszáll a fizikai kiskereskedelembe

Miközben a világ kereskedelmi multicégei azon ügyködnek, hogy miként tudnának beszállni az online kereskedelembe, az Amazon a fizikai árusításban épít ki jelentős pozíciókat – írta a Pénz beszél blog.

Néhány napja a piacvezető online kiskereskedelmi gigász bejelentette, hogy 3 milliárd dollárért megvásárolja a Whole Foods nevű amerikai élelmiszer láncot, és 2017 őszétől saját márkás off-line könyesbolt hálózatot is indít Amazon Books néven.

A felvásárlásról szóló hír több százalékpontos zuhanásba küldte az amerikai élelmiszerpiac olyan óriásait, mint a WallMart, vagy a Target, és néhány órára a világ leggazdagabb emberévé tette Jeff Bezost, az Amazon alapítóját, elnökét, és 17 százalékos tulajdonosát.

Már nem Bill Gates a világ leggazdagabb embere
Ha csak ideiglenesen is, de letaszították trónjáról a Microsoft alapítóját.

Az öldöklő versenyfutás a vevőkért nevű társasjátékban az Amazon egyelőre jobban áll a hagyományos hipermarketekhez képest. Ennek okai, hogy az Amazon:

  • költséghatékonyabban dolgozik (raktáraiban robotok állítják össze a rendeléseket)
  • törzsvásárlói az interneten szocializálódtak, és ők lesznek a jövő vásárlói
  • online technológiája jobban kedvez a személyre szabott vásárlásnak, mint a versenytársaké

Persze a meccs még nincs lefutva, kockázatok az Amazonnál is jelentkeznek. Például, hogy a Facebook, a Google, az Apple is beszáll – az adatközpontjaikon keresztül – a személyre szabott vásárlásba.

(Képünkön Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója látható)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik