Gazdaság
Budapest, 2017. március 20.
Az M3-as vonalon közlekedő első felújított metrószerelvény Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén 2017. március 20-án. Az első új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal Kőbánya-Kispestről.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Csak új alkatrészt épített a pesti metróba az orosz gyár

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

bértollnok. 2017. 07. 11. 19:11

Nem eszik olyan forrón a metrót a Metrovagonmas szerint. Visszautasítja a felújító orosz cég, hogy használt alkatrészeket építettek volna be a budapesti kocsikba.
Korábban a témában:

Pár napja szemléztük az Élet és Irodalom egy érdekes vezércikkét, ami arról szólt, hogy gyakorlatilag olyan metrókocsikat adott el az orosz Metrovagonmas Budapestnek, amik se az oroszoknak, se az üzbégeknek nem kellettek. Túl sok volt ugyanis velük az üzemzavar. A vezércikk szerint ráadásul a cég legmodernebb típusú metrója került annyiba, mint a felújított magyarországi kocsik. A Metrovagonmas pár nap késéssel reagált az ÉS vezércikkére. Azt írják:

A valóság az, hogy a Metrovagonmas gyárában nem állnak rendelkezésre használt alkatrészek, tekintettel arra, hogy a gyár új vagonok előállítására szakosodott. Jelenleg az egyedüli használt vagonokkal kapcsolatos projekt a budapesti metrófelújítás.

Kijelentik, hogy csak új alkatrészeket és elemeket használtak fel, kivéve azokat az alkatrészeket, amiket a régi kocsikból használtak fel, természetesen tanúsítvánnyal. A belépő termékeket és a késztermékeket is szigorú szabványok szerint ellenőrzik amúgy is.

Az ÉS-ben említett 81-717.6/714.6 sorozatú szerelvényeket valóban a cég gyártotta 2009-10-ben Moszkvába, a megrendelést pedig sose mondták vissza. Taskentbe, az üzbég fővárosba sosem érkezett ilyen metrótípus. A cég hozzátette, semmilyen katonai gép gyártását nem végzi, csak polgári vonatokét.

A Metrovagonmas mérnökei hamarosan befejezik a hibáik miatt a forgalomból kivont szerelvények átvizsgálását, tesztelését, eddig nem találtak hibát. Azt írják, a szerelvények nemsokára ismét forgalomba állhatnak, a fődarabok és berendezések működését pedig külön gyári ellenőrzés alá vonják. Hozzáteszik, az ÉS nem kereste meg őket az ügyben, ezért jogi eljárás lehet a vége.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LISBON, PORTUGAL - MARCH 25: Head coach Bernd Storck of Hungary looks on during the 2018 FIFA World Cup Qualifying Group B match between Portugal and Hungary at Luz Stadium on March 25, 2017 in Lisbon, Portugal.  Rodrigo Cabrita / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.