Gazdaság

Hazai márkák törnek előre a kínai okostelefon-piacon

Egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a kínai okostelefon-piacból a három legnagyobb hazai márka a többi gyártó kárára - állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) távközlési és informatikai piackutató vállalat felmérése.

A Huawei, az Oppo és a vivo az idei második negyedévben együttesena kínai okostelefon-piac 47 százalékát uralták az első negyedévi 45 százalék és a 2015 második negyedévi 43 százalékkal szemben.

Az Apple piaci részesedése eközben a 2015 második negyedévi 11,9 százalékról 7,8 százalékra csökkent az idei második negyedévre, az összes többi gyártóé pedig 40,9 százalékról 36,1 százalékra.

Visszaszorult a három legnagyobbal szemben a Xiaomi is, amelynek piaci részesedése 9,5 százalékra csökkent 16,1 százalékról.

A kínai márkák egyre nagyobb teret nyernek

Az idei második negyedévben a legtöbb okostelefon a Huawei értékesítette Kínában, 19,1 millió darabot, 15,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése ezzel 17,2 százalékra nőtt 15,6 százalékról.

A legnagyobb növekedést, 124,1 százalékosat az Oppo érte el. Az idén 18,0 millió készüléket adott el, míg a tavalyi második negyedévben 8,0 milliót. Piaci részesedése pedig 16,2 százalékra nőtt 7,6 százalékról.

A rangsorban harmadik vivo 74,7 százalékkal növelte eladásait az idei második negyedévben 14,7 millióra a tavalyi 8,4 millióról, és ezzel 13,2 százalékos piaci részesedést vívott ki magának 7,9 százalék után.

A Xiaomi 10,5 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben, 38,4 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az Apple 8,6 millió készüléket értékesített Kínában, 31,7 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. Az összes többi gyártó eladásai 7,6 százalékkal, 40,2 millióra csökkentek.

Piacnyerési stratégiák

Az IDC megállapításai szerint az Oppo és a vivo a vidéki népesség számára praktikusabb hagyományos értékesítési csatornák kiépítésének, a kisvárosokban létrehozott üzleteiknek köszönhetik eladásaik nagymértékű növekedését.

Az Oppo gyors, “öt perc töltéssel két óra beszélgetési időt” biztosító töltési technológiájára összpontosította reklámjait, a Huawei pedig a kifejezetten minőségi kamerát igénylő ügyfélkört vette célba a Leica technológiát kiemelő reklámjaival – emeli ki az IDC piaci elemzése.

A tanulmány rámutat, hogy a kínai piac kifejezetten a nagy képernyős okostelefonokat kedveli. Az idei második negyedévben értékesített készülékeknek kilencven százaléka öt hüvelykes, vagy annál nagyobb képernyő átmérővel rendelkezett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik