Élet-Stílus

A Fekete Péntek minden évben okoz valami meglepetést

Az angolszász nyelvterületen csak Black Friday-ként elterjedt ünnep az elmúlt pár évtizedben gyakorlatilag a karácsonyi szezon egyik állandó szereplője lett. Ezen a napon – vagy épp napokon – akár 70-80 százalékos kedvezménnyel is vásárolhatunk.

Akár 94 százalékos kedvezményt is kifoghatunk a Black Fridayen
Az átlagos kosárérték a 36 ezer forintot is elérheti.

A Fekete Péntek kereskedelmi szempontból egyértelműen az egyik legsikeresebb nap, amely minden évben hatalmas tömegeket vonz a boltokba, vagy épp a számítógépek elé. Ez az a nap, ami évről évre nem csak a gazdasági elemzőket, hanem az egész világot megdöbbenti, olykor egészen ijesztő adataival. Ezekből válogattunk most össze néhányat.

Pizsamák, tényleg?

Laikusként az ember azt gondolná, hogy ilyen akciók mellett a legtöbb ember valami egészen drágát választ, de – mint ahogy a statisztikák is mutatják – nem. Molly Blakeman az egyik legnagyobb amerikai üzletlánc, a Walmart szóvivője szerint az egyik legkeresettebb termékek a pizsamák.

Egy pár helyen teljesen készlethiányosak lesznek a pizsamák és más háztartásbeli termékek

– nyilatkozta szóvivő.

Ölelős párnák

Ha már pizsamák, akkor miért ne mennénk el egészen a párnákig?

2010-ben 25 dollárért, azaz körülbelül hatezer forintért kevésbé lehettünk magányosak éjszakánként, ennyiért juthattunk ugyanis hozzá egy olyan párnához, ami átölel minket. A legjobb az egészben, ha megfogod a párnád kezét akár még Instagramra is posztolhatsz vele közös képet.

Több embert vonz, mint Disneyworld

A floridai Disneyworldöt éves szinten közel 18 és fél millióan, még a kaliforniai Disneylandet 16 millióan látogatják –

ezzel szemben a 2014-es évben csak a Walmart üzleteibe 22 millió ember látogatott el Fekete Péntek alatt.

Az amerikaiak több mint fele, csaknem 134 millió ember vásárolt ezen a napon valamelyik üzletlánc boltjában, vagy online. És ezek a számok csak évről évre növekednek, hiszen egyre inkább beférkőzik a köztudatba a Fekete Péntek fogalma.

Ruha fázós autóknak

Egyértelmű, hogy Fekete Pénteken nem csak magunkat, hanem kedvenceinket is gondolhatunk. Vehetünk kutyáinknak új pórázt, vagy játékot, macskáinknak esetleg valami alagutat, vagy kaparót, de 2013-ban akár autóinknak is boldogabbá tehettük. Ebben az évben ugyanis a Walmart üzleteiben kevesebb, mint két ezer forintértékben beszerezhettünk egy gépjárművekre felapplikálható rénszarvas jelmezt. Abban azért reménykedünk, hogy a Mikulás nem váltotta le az igazi rénszarvasokat egy kocsira.

Tíz millió forintot érő óra 70 százalék kedvezménnyel?

Sokan élnek azzal a szólással, hogy a férfi ékszere nem más, mint az óra. Igen ám, de mi történik akkor, ha ez az óra több mint tíz millió forintba kerül? Hát nem kell mást csinálnunk, csak várnunk Fekete Péntekig, akkor ugyanis megvehetjük akár 70 százalék kedvezménnyel is, legalább is így tehettünk 2013-ban.

Ebben az évben ugyanis az egyik svájci luxusmárka, a Gerald Genta egyik férfiaknak tervezett óráját 42.480 dollár, azaz több mint 10 millió forint helyett, megvásárolhattuk volna körülbelül 3 millió forintért.

A Fekete Péntek ugyan kecsegtető lehet mindenki számára, de a kedvezményektől is fontosabb, hogy békében ünnepeljük a karácsonyt családtagjaink mellett. Pont ezért érdemes odafigyelnünk saját és mások testi épségére is, illetve ne hagyjuk magunkat átverni egy túlságosan is kecsegtető ajánlatnak sem.

(Kiemelt kép: Thinkstock)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik