A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba.
Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 1 Budapest, 1950. szeptember - a Szent István téri szállító akna süllyesztésével megkezdődött a met](//24.hu/app/uploads/2015/11/budapest-1950-szeptember-a-szent-istvan-teri-szallito-akna-sullyesztesevel-megkezdodott-a-met.jpg)
Az alagút építése a Stadionoknál, 1950
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 2 5305](//24.hu/app/uploads/2015/11/5305.jpg)
Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 3 91673](//24.hu/app/uploads/2015/11/91673.jpg)
A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 4 Budapest, 1952. március 18. - A Rákóczi úton a munkások megkezdték a fúrópajzsok mázsás alkatrés3](//24.hu/app/uploads/2015/11/budapest-1952-marcius-18-a-rakoczi-uton-a-munkasok-megkezdtek-a-furopajzsok-mazsas-alkatres3.jpg)
Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 5 91577](//24.hu/app/uploads/2015/11/91577.jpg)
Deák Ferenc tér, 1952
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 6 12804](//24.hu/app/uploads/2015/11/12804.jpg)
Deák Ferenc tér, 1955
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 7 80000](//24.hu/app/uploads/2015/11/80000.jpg)
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 8 26967](//24.hu/app/uploads/2015/11/26967.jpg)
Épül az Astoria állomás
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 9 Névtelen4-1](//24.hu/app/uploads/2015/11/nevtelen4-1.jpg)
Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 10 27057](//24.hu/app/uploads/2015/11/27057.jpg)
Blaha Lujza tér, 1965
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 11 27048](//24.hu/app/uploads/2015/11/27048.jpg)
Alagútépítés a kettes metró mai vonalán
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 12 kép 021](//24.hu/app/uploads/2015/11/kep-021.jpg)
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 13 Építés 020](//24.hu/app/uploads/2015/11/epites-020.jpg)
Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 14](//24.hu/app/uploads/2015/11/nevtelen110.jpg)
A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 15 Fehér út_67s](//24.hu/app/uploads/2015/11/feher-ut_67s.jpg)
Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 16 Ml alkatrészek Fehér úton 1968 01-1](//24.hu/app/uploads/2015/11/ml-alkatreszek-feher-uton-1968-01-1.jpg)
A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 17 Stadion felszín 6_67](//24.hu/app/uploads/2015/11/stadion-felszin-6_67.jpg)
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 18 44 Stadion 68 03-2](//24.hu/app/uploads/2015/11/44-stadion-68-03-2.jpg)
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 19 Stadion irodaház 1968.](//24.hu/app/uploads/2015/11/41-stadion-68-02-1.jpg)
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 20 Stadion felszín 2_67](//24.hu/app/uploads/2015/11/stadion-felszin-2_67.jpg)
Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 21 BKV-M2-album1-0053](//24.hu/app/uploads/2015/11/bkv-m2-album1-0053.jpg)
Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 22 25645](//24.hu/app/uploads/2015/11/25645.jpg)
Kálvin tér, 1975
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 23 Kálvin tér 75 11](//24.hu/app/uploads/2015/11/kalvin-ter-75-11.jpg)
Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat
![Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről 24 NVT kocsiszín 1976 47-1](//24.hu/app/uploads/2015/11/nvt-kocsiszin-1976-47-1.jpg)