Nem kell ahhoz adattudósnak lenni, hogy az ember pontosan tudja: felgyorsult, modern világunk zajában rövidre kell fogni a közléseket, hogy információval elárasztott embertársaink figyelmét megragadjuk – ha akár egy bejegyzés, akár egy videó már ránézésre is túl hosszú, a tartalomfogyasztó inkább bele se kezd a tartalom fogyasztásába.
A közösségi médiumokkal foglalkozó Buffer Blog azonban számszerűsítette, hogy az egyes csatornákon mennyi az annyi, ha az a célunk, hogy minél többen lájkolják, megosszák és/vagy kommenteljék az általunk termelt tartalmat.
Mint kiderült, a maximum 140 karakteres tweetek akkor a legjobbak, ha nagyjából száz betűből állnak. (Épp, mint az előző mondat.) Míg az akár 63206 karaktert is befogadni képes Facebook-bejegyzések akkor termelnek mindennél több lájkot, ha mindössze 40 betűsek.
Élünk a gyanúperrel, hogy a tartalomfogyasztói aktivitást nemcsak a kvantitás, hanem a kvalitás is befolyásolja, mégis érdekesnek tartjuk, hogy a Google+-on a 60 karakteres bejegyzések hódítanak. További statisztikákért katt ide.