Tech

Így működik a BKK új jegyvásárlási megoldása

BKK
BKK
Végre egy kicsit nyugaton érezheti magát az ember.

Ahogy arról a múlt héten már beszámoltunk, június 20-tól egy Magyarországon eddig nem alkalmazott digitális megoldással találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei. A BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében ugyanis elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka. Az új, más nyugati nagyvásorokban (pl. London) már bevált digitális szolgáltatásnak köszönhetően a 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárlás és érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, amelyhez csupán egy bankkártyára van szükség.

Hogyan működik?

Az utasok bármilyen előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, vagy az NFC-vel felszerelt, és a szükséges alkalmazást futtató okostelefonjuk vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre. A járat utasainak nem lesz szükségük sem arra, hogy egy alkalmazásban, vagy egyéb online felületen regisztráljanak, sem arra, hogy egy papírjegyet tartsanak maguknál az utazás végéig. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okoseszközüket és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.

Egy jegy ára 2200 forint, egy kártyával öt jegyet lehet vásárolni.

Itt persze érdemes megjegyezni, hogy a jegyár nem az új technológiának köszönhető, a 100E reptéri busz díjszabása legutóbb februárban emelkedett 1500 forintról 2200-re.

A BKK célja az új fizetési megoldással, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben végezhessék el a vásárlást és az érvényesítést, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést. A BKK tervei között szerepel továbbá, hogy a tesztet később az M1-es metróra is kiterjesszék.

Kapcsolódó
A legjobb kütyük, amik kényelmesebbé tették az életünket
Az okostelefon teljesen átalakította a mindennapjainkat, de nem ez az egyetlen meghatározó kütyü, ami kényelmesebbé tette az életünket. Mutatjuk a kedvenceinket!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik