Az Instagram vezére, Adam Mosseri korábban többször beszélt arról, hogy szeretnének valamilyen előfizetős rendszert megvalósítani, ami új bevételi forrást jelenthetne a tartalomkészítők számára. A dolog most kezd kézzel fogható formát ölteni: Mosseri nemrég a Twitteren osztott meg videót, amiben bővebben részletezi, hogy a jövőben ez miként valósul meg – szúrta ki a The Verge.
A tesztben jelenleg résztvevő felhasználók nem csak 24 óra után eltűnő instasztorikat tehetnek fizetőfal mögé, de élő közvetítéseket is, így ezekhez az exkluzív tartalmakhoz csak egy előfizetői kör juthat hozzá a követőik közül. A prémium tartalmak lila karikával vannak jelezve, és csomagokban kínálhatják azokat a tartalomgyártók, saját maguk határozhatják meg az összegeket.
A funkciót egyelőre amerikai felhasználók körében tesztelik néhány kiválasztott tartalomgyártóval, de a tervek szerint hamarosan kibővítik a kört. Felmerül persze annak kérdése is, hogy ebből mennyi sarcot fog levonni a Meta, a cég elmondása szerint 2023-ig egyelőre nem fölöznek le a bevételekből.
🎉 Subscriptions 🎉
Subscriptions allow creators to monetize and become closer to their followers through exclusive experiences:
– Subscriber Lives
– Subscriber Stories
– Subscriber BadgesWe hope to add more creators to this test in the coming months. More to come. ✌🏼 pic.twitter.com/SbFhN2QWMX
— Adam Mosseri (@mosseri) January 19, 2022