Sundar Pichar, a Google vezérigazgatója október 6-án jelentette be, hogy október 7-től kezdve a jövő égig folyamatosan új, a környezetbarát életmódot segítő keresési funkciókat és új alkalmazásokat vezet be. Pichar szerint az éghajlatváltozás olyan fenyegető veszély, ami nem csak az egészségünket, hanem a gazdaságunkat és a jövőnket is fenyegeti.
Mától például Magyarországon is él a Google Flights új funkciója, ami a repülőjáratokra keresve kilistázza az egy utasra eső becsült szén-dioxid kibocsátást. Ezen túlmenően azt is megmutatja a Google, hogy melyik járat esetén számolhatunk kisebb szén-dioxid kibocsátással. Emellett a Google szálláskeresője környezetbarát címkével jelzi azokat a szálláshelyeket, amelyek különleges erőfeszítéseket tesznek a hulladékgazdálkodás, vagy éppen a víztakarékosság terén. A zöld tanúsítványokkal rendelkező szállodák is öko-címkét kapnak a keresőben.
Az egyik legnagyobb hatású bejelentés a Google Térképet érintette: az Egyesült Államokban a mai naptól, Európában 2022-től lesz elérhető az a funkció, amely nem csak a legrövidebb útvonalat mutatja, hanem azt is, amelyik a legzöldebb. A mesterséges intelligencián alapuló számítás figyelembe veszi a domborzatot, az út meredekségét, a forgalmat, hogy így becsülje meg melyik útvonal jár a lehető legkisebb kibocsátással. Persze továbbra is választható a legrövidebb út, de a Google Maps felajánlja a zöldebb útvonalat is, azt is megmutatva mennyivel kisebb a CO2 kibocsátás ezen az útszakaszon. A keresőóriás becslése szerint ez az alkalmazás évi egy millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást már rövid távon.
Szintén érkezik a Google Maps Lite, ami a kerékpáros közlekedést igyekszik segíteni. Ezzel az új alkalmazással a kerékpárosok számára teszi egyszerűbbé a Maps használatát, azáltal, hogy speciális az utazást könnyítő adatokat (pl. az útszakasz meredeksége) tesz elérhetővé.
A fentiek mellett új zöld funkciókkal bővül a Google keresője: vásárláskor a Google Shopping rendszer jelezni fogja a nagy energiafelhasználású termékeknél a zöldebb termékeket, és egy konkrét autómárkára keresve fel fogja ajánlani az adott márkának a hibrid és elektromos alternatíváit is. A találati listán pedig az éghajlatváltozással összefüggésben történő kereséseknél speciális információkat jelenít meg – ám ez a funkció egyelőre nem lesz elérhető magyar nyelven.