Az idei év egyik legnagyobb meglepetése az Apex Legends névre hallgató videojáték, ami minden komolyabb reklámkampány nélkül jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra mindössze egyetlen hónapja, és a fejlesztő Respawn Entertainment fejlesztőcsapat egyik legutóbbi Twitter-bejegyzése szerint ezen idő alatt nem kevesebb, mint 50 millió ember próbálta ki a programot. Ez egészen elképesztő szám, még annak ellenére is, hogy a játék ingyenesen tölthető le mind a három említett platformra.
Apex Legends hit 50 Million players worldwide! We are humbled by all your support and can’t wait to show you what’s next. pic.twitter.com/QTDH57lfvB
— Apex Legends (@PlayApex) March 4, 2019
A hihetetlen népszerűséghez persze hozzá tartozik az is, hogy Apex Legends a napjainkban elképesztően népszerű battle royale műfaj egyik legújabb képviselője: a felhasználók online küzdenek meg egymással egy térképen (általában egy szigeten), olykor két csapatra osztva. A résztvevőknek gyakorlatilag üres kézzel indulva kell felszerelniük magukat, miközben a térkép folyamatosan szűkül. A harc egészen addig tart, amíg egyetlen túlélő marad életben, vagy az egyik csoport utolsó játékosa is kiesett.
A battle royale 2017 tavaszán a PlayerUnknown’s Battlegrounds megjelenésével vált népszerűvé, majd a néhány hónappal később kiadott Fortnite-tal a játékpiac egyik legmeghatározóbb zsánerévé vált. A műfajban rejlő lehetőségeket felismerve egyre több fejlesztő állt elő saját programjával, még az olyan klasszikusokat is felvértezték battle royale játékmóddal, mint a legendás Call of Duty legutóbbi része.
Az Apex Legends iránti hatalmas érdeklődés abból is következik, hogy a zsáner többi képviselőjéhez képest számos újdonságot tartalmaz (erről egy külön cikkben írtunk korábban), és az egy hónap alatt megmozgatott 50 millió játékos után már komoly esély van arra is, hogy a vadiúj program pár hónapon belül a felfoghatatlanul népszerű Fortnite egyik legkomolyabb vetélytársává növi ki magát.