Az iPhone X bejelentésekor az Apple azzal reklámozta a rendkívül finom érzékelők sokaságára támaszkodó FaceID nevű arcfelismerő rendszert, hogy az jóval megbízhatóbb, mint az ujjlenyomatos TouchI – előbbi esetén egy az egymillióhoz, utóbbinál egy az 50 ezerhez az esély arra, hogy ne a jogos tulajdonos oldja fel a mobilt.
Az elmúlt hetekben több hírt is hallhattunk arról, hogy ez azért koránt sem így van, egyre másra jönnek a hírek a jogosulatlan feloldásokról. Most egy kínai nő panaszkodott arra, hogy kolléganője képes volt feloldani mobilját FaceID-n keresztül annak ellenére is, hogy utána több alkalommal újrakonfigurálta az arcbeállítást.
A nő jelentette az esetet az Apple felé, ahol a cég munkatársai azt mondták, ez lehetetlen, így elment a közeli Apple boltba, hogy bizonyítsa a hiba létezését az alkalmazottaknak.
A helyi South China Morning Post információ szerint az Apple dolgozók elismerték, hogy a másik nő tényleg képes volt feloldani a mobilt, és fordítva is elvégezték a tesztet, amikor a kolléganő arca volt beállítva tulajdonosként. Ez esetben az eredeti tulajdonos is fel tudta oldani a mobilt, így látszólag a telefont összezavarja a két nő arca.
Ennek némileg ellentmondott az, hogy a második iPhone X-szel is ugyanezt tapasztalta.
Az Apple azt mondta a HuffPostnak, hogy szerintük az zavarhatta meg az arcfelismerőt, hogy mindkét, egymásra rendkívül hasonlító nő használta a mobilt a beállításkor, és a telefon mindegyikük arcvonásait “megtanulta”.