Az IDC piackutató cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében világszerte mintegy 11,4 millió viselhető kütyü (okosóra, okoskarkötő, fitnesz készülék) került forgalomba. Ez azt jelenti, hogy ez a piaci szektor egy év alatt pontosan a háromszorosára nőtt, hiszen 2014 első három hónapjában még csak 3,8 millió ilyen termék talált gazdára.
A viselhető kütyük piacát egyértelműen a Fitbit uralja, mely vállalat 2015 első három negyedévében mintegy 3,9 millió ilyen készüléket dobott piacra, ezáltal pedig 34,2 százalékos piacrészre tett szert. A képzeletbeli dobogó második fokára a kínai Xiaomi léphet fel a maga 24,6 százalékos piaci részesedésével, a toplista harmadik helyét pedig a 6,1 százalékos Garmin tudhatja magáénak. A negyedik pozícióban az 5 százalékos Samsung található, az ötödik pedig a jelenleg mintegy 4,4 százalékon álló Jawbone. Érdeklődve várjuk majd a második negyedéves eredményeket, melyben már az Apple nemrégiben piacra dobott első okosórája, a Watch is ott fog figyelni.