Egy brit férfi azzal tárcsázta a vészhívások számára fenntartott 999-es számot, hogy elmondja: rendkívül éhes, mert pizzát rendelt, de az étteremben közölték vele, hogy még fél órát kell várnia a kiszállításra.
A súlyos vészhelyzetnek nem nevezhető szituációról az essexi rendőrség számolt be. A Mirror brit bulvárlap Stuart Hooper főfelügyelőre hivatkozva azt írja, hogy a hívás június 5-én futott be hozzájuk, és
Hooper elmondta, hogy a rend őreinek azon a napon a szokásos hétvégi nehézségekkel kellett megküzdeniük, ráadásul azzal is akadt feladatuk, hogy a királynő platinajubileumával kapcsolatos rendezvényeket biztosítsák.
A főfelügyelő elmondta: minden egyes hívásnál, ami a 999-re fut be, de nem vészhelyzettel kapcsolatos, felmerül annak lehetősége, hogy a diszpécserek ezek miatt nem tudnak fogadni valóban fontos, segélykérő telefonokat. Az állampolgárok egyre több indokolatlan hívással terhelik a 999-et, ezért a rendőrség arra kéri a lakosságot, hogy a nem azonnali beavatkozást igénylő ügyekben inkább keressék fel a szerv weboldalát és ott jelentsék be a nem-vészhelyzeteiket.
A probléma természetesen Magyarországon is jelen van, néhány éve a rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem egy – megtörtént esetek alapján készült – vicces videóval jelezte, hogy a 112-es segélyhívóra beérkező, intézkedést nem igénylő hívások számát csökkenteni kell.