A spanyol fővárosi alakulat a 2011. június 30-án zárult üzleti évben rekordot jelentő 479,5 millió euróval gyarapodott. A Deloitte könyvvizsgáló cég éves összesítése szerint a királyi gárda bevételének nagy részét rádiós és televíziós jogdíjak tették ki.
A második helyen a Bajnokok Ligája-címvédő, szintén spanyol sztáregyüttes, az FC Barcelona áll 450,7 millióval, míg a harmadik továbbra is az angol Manchester United 367 millióval. Zsinórban ez a negyedik olyan év, amikor a Money League rangsor első hat helyén nem történt változás, hiszen a hat legnagyobb klub – a Real Madrid, a Barcelona, a Manchester United, a Bayern München, az Arsenal és a Chelsea – ez idő alatt mindvégig ugyanazt a pozíciót foglalta el.
2. (2.) FC Barcelona (spanyol) 450,7
3. (3.) Manchester United (angol) 367
4. (4.) Bayern München (német) 321,4
5. (5.) Arsenal (angol) 251,1
6. (6.) Chelsea (angol) 249,8
7. (10.) AC Milan (olasz) 235,1
8. (9.) Internazionale (olasz) 211,4
9. (8.) FC Liverpool (angol) 203,3
10. (16.) Schalke 04 (német) 202,4
11. (12.) Tottenham Hotspur (angol) 181
12. (21.) Manchester City (angol) 169,6
13. (10.) Juventus (olasz) 153,9
14. (15.) Olympique Marseille (francia) 150,4
15. (18.) AS Roma (olasz) 143,5
16. (-) Borussia Dortmund (német) 138,5
17. (14.) Olympique Lyon (francia) 132,8
18. (13.) Hamburger SV (német) 128,8
19. (-) FC Valencia (spanyol) 116,8
20. (-) SSC Napoli (olasz) 114,9
A rangsorban szereplő 20 élcsapat összesített bevétele a 4,4 milliárd eurót is meghaladja, az európai gazdasági válság dacára, sőt, ami még érdekesebb átlagosan 3 százalékos növekedést könyvelhettek el. Tovább játszva a számokkal, a 20 klub kétszer akkora gazdasági növekedést produkált, mint az általuk képviselt országok. Ez utóbbiak ugyanis az IMF adatai szerint 2010-ben mindössze 1,7 százalékkal, 2011-ben pedig csupán 1,3 százalékkal bővültek. A klubok összesített bevétele – 4,4 milliárd euró – több mint egynegyede az európai futballpiac teljes bevételének.
“Jól szemlélteti a legnagyobb futballklubok gazdasági erejét – különösen ezekben a gazdasági szempontból nehéz időkben –, hogy a 20 élcsapat bevételei a korábbi évekhez hasonlóan a 2010/2011-es szezonban is gyarapodtak. Bár a bevétel növekedés üteme a 2009/2010-es idényben tapasztalt 8 százalékról a 2010/2011-es szezonra 3 százalékra csökkent, a klubok továbbra is népes és hűséges szurkolótáborral rendelkeznek, a televíziós közvetítések sok nézőt vonzanak, és a futball a támogatók számára is jó befektetési lehetőséget jelent, a klubok ezért többé-kevésbé ellen tudnak állni a gazdasági válság hatásainak” – állítja Dan Jones, a Deloitte Sport Üzletági Csoportjának partnere.