Média

„Rehabilitálta” az ALDI a Simicska-féle Magyar Nemzetet

Újra árusítja a Magyar Nemzetet az ALDI áruház, mely idén márciusban cserélte a kormánypárti Magyar Időkre Simicska Lajos napilapját. Ismét piaci trendekkel magyarázzák a lépést.

A 24.hu értesülése szerint az elmúlt napokban visszatérhetett az ALDI Magyarország áruházaiba a Magyar Nemzet, melyet idén tavasszal vett le a polcairól a diszkontlánc “megváltozott piaci igényekre” hivatkozva.

Az ALDI akkor Simicska Lajos közéleti napilapja helyett inkább a Liszkay Gábor féle, vállaltan kormánybarát Magyar Idők című sajtóterméket kezdte el értékesíteni a Nemzet korábbi helyén. Az ALDI áruház lépése azért is meglepő volt, mert a Magyar Idők nem auditáltatja a példányszámát a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetséggel (MATESZ), sőt lényegében titkosan kezelik az értékesítési számaikat, legalábbis amikor megpróbáltuk megtudakolni az erre vonatkozó számokat, válaszra sem méltatták az érdeklődésünket, sőt azóta sem válaszoltak. Az ALDI döntése emellett azért is érdekes volt, mert pont akkortájt került erre a fejleményre sor, amikor a Nemzetet az Országgyűlésből is elkezdték kiszorítani, pedig az Országház évente 15 millió forintot fizet a legkülönfélébb újságokért. Emellett a különböző minisztériumok is akkortájt kezdték el bojkottálni a Magyar Nemzetet, melynek tulajdonosa korábban összeveszett Orbán Viktor miniszterelnökkel. Az ALDI konkurense, a Lidl egyébként változatlanul továbbra is árulta Simicska lapját.

Tavasszal levették, októberben visszatették

Megkérdeztük az ALDI Magyarország sajtóosztályát is, miért fújtak most visszavonulót: ha egyszer márciusban úgy gondolták, a megváltozott piaci igények miatt nem kell értékesíteni a lapot, akkor most miért kezdik el ezt újra megtenni. Kérdeztük azt is, hogy mennyivel volt nagyobb kereslet a Magyar Idők című lapra, mint a Magyar Nemzetre, illetve nem érzik-e úgy, hogy óhatatlanul is részeseivé váltak egy politikai harcnak. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy amikor a Magyar Idők mellett döntöttek, mi alapján hozták meg a döntést, hiszen a Magyar Idők példányszámáról nem állt rendelkezésre hiteles adat.

Fotó: Berecz Valter
Fotó: Berecz Valter

A szeptemberi Lapker-adatok alapján döntöttek a visszavonuló mellett

Az ALDI Magyarország sajtóosztálya keddi válaszában azt írta, hogy a cég az árukínálatát és szolgáltatásait úgy alakítja, hogy az minden esetben igazodjon vásárlói igényeihez, és így van ez a sajtótermékek esetén is.

Évente több alkalommal egyeztetünk a Lapker Zrt.-vel az áruházainkban értékesített sajtótermékek fogyási adatairól. Ezeket az adatokat, valamint vásárlóink igényeit és visszajelzéseit figyelembe véve határozzuk meg, mely sajtótermékek kerüljenek be áruházaink kínálatába. A márciusi egyeztetés és fogyasztási adatok azt indokolták, hogy a Magyar Nemzet kerüljön ki kínálatunkból, amelyet egy újabb, szeptemberi vizsgálat felülírt, módosított. Partnerünktől kapott adatok alapján október elejétől a Magyar Nemzet ismét visszakerül kínálatunkba. A rendszeres felülvizsgálat gyakorlatát a jövőben is folytatjuk, így kínálatunk a korábbi gyakorlatnak megfelelően a jövőben is módosulhat.

A Magyar Nemzet egyébként épp szombaton újult meg idén már másodjára, hiszen egy jelentős átalakításra idén májusban is sor került már. Már az első átalakítást is Simicska Lajos üzletember 24 éves fia, Simicska Lajos Ádám vezényelte le. A mostani megújulástól azt is remélik, hogy a Magyar Nemzet a Népszabadság bezárása miatt is plusz olvasókra tehet szert.

Szükségük is van erre, hiszen a lap értékesített példányszáma a MATESZ adatai alapján 2016 második negyedévében mindössze 17.396 darab volt. Pedig amikor Simicska még jóban volt a kormányfővel, 2015 első felében a példányszáma 30 ezer felett volt, azaz lényegében megfeleződött az érdeklődés.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik