Új hirdetési vezetője van a Pinterest közösségi oldalnak. Méghozzá az a Jon Kaplan, aki legutóbb még a Google amerikai Sales&Operations részlegének elnökhelyettese volt, egyébként pedig nem kevesebb mint 12 esztendőt töltött el a keresőóriásnál. Kaplan március 7-én foglalja el az új székét, és Tim Kendallnak, a Pinterest bevételeiért felelős igazgatójának tartozik majd beszámolási kötelezettséggel.
Kaplan azután érkezik a Pinteresthez, hogy néhány hónappal ezelőtt a közösségi megosztó oldal vezetői elárulták, hogy a hirdetések közvetlen értékesítésekor a jövőben főleg csak két hirdetési csúcskategóriára fókuszálnak: az egyik a kereskedelem, a másik pedig a fogyasztói termékek. A cég a változásról egy levelet is kiküldött hirdetőpartnereinek tavaly szeptemberben, ami egyébként meglepett néhány marketingvezetőt. Ezután decemberben Tim Kendall arról beszélt, hogy továbbra is fenntartják a relatíve kicsi hirdetési részlegüket.
A vállalat korábbi hirdetési vezetője, a digitális értékesítések terén ugyancsak veteránnak számító Joanne Bradford egyébként tavaly júniusban távozott a cégtől, azóta Kendall egyszerre felelt a termékért és az árbevételekért.
Kaplan mostani kinevezése arra utal, hogy a Pinterest hirdetési részlegének kiépítését hosszú távra tervezik. A Pinterest azért lehet érdekes érdekes a marketingeseknek, mert a felhasználók alapvetően olyan dolgokról tesznek ki képek az oldalra, amelyeket amúgy is szívesen megvásárolnának. Nem hiába tartották úgy egy tavaly márciusi becsléskor, hogy a Pinterest akár 11 milliárd dollárt is megérhet.
Kendall egyébként John Kaplan kinevezése kapcsán azt emelte ki, hogy a digitális hirdetések terén nagy tapasztalatokkal rendelkező szakember érkezik a Pinteresthez, akinek segítségével meg akarják erősíteni a globális hirdetési platformjukat.