November 15-én lesz Pejtsik Péter zeneszerző és Orbán János Dénes drámaíró Hamupipőke című, családi operettmusicaljének ősbemutatója a budapesti Operettszínházban – írja az MTI.
A tavaly nagy sikerrel bemutatott Orfeum Mágusa című nagyoperett után a közönség egy újabb ősbemutatót láthat: a darab, illetve a családok évadának fővédnökségét Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter vállalta – mondta a keddi, budapesti sajtótájékoztatón Kiss-B. Attila főigazgató.
A darabot hármas szereposztásban láthatja a közönség, november 15-én, 16-án és 17-én, a Nagymező utcai teátrumban – tette hozzá.
A Hamupipőke díszlet- és látványtervezője Ferenczfy-Kovács Attila, a kosztümök Berzsenyi Krisztina jelmeztervező munkái, az előadás rendező-koreográfusa pedig Bozsik Yvette.
Pejtsik Péter zeneszerző elmondta: a Hamupipőkében
A zeneszerző hozzátette: a szimfonikus zenekar hangzásvilágát használták, ami könnyű átjárást enged a klasszikus zenétől a modern zenén át a népzenéig.
A tavaly Kossuth-díjjal elismert, korábban baloldali újidiotizmusról mesélő Orbán János Dénes – aki 2020-ig a Magyar Nemzet kulturális rovatát is vezette – arról beszélt, hogy a Hamupipőke eredeti történetéhez inkább hozzátettek, így sokféle mesevilág jelenik meg benne, a népmeséktől a tündérvilágig, sőt a darabban a csángó folklór is erőteljesen jelen van.
A néphagyomány az operett műfajába való beemelése hasonló, mint amit Lehár Ferenc vagy Kálmán Imre tett a cigány muzsikával és a népzenével – mutatott rá Orbán, aki szerint
de a Hamupipőkében lesz, persze, bál és mulatság is.
Pejtsik Péter zeneszerző hozzátette: a darab zenéjében keverednek a zenei kultúrák, a bálon előkerülnek a csűrdöngölők, a csujogatók és a csárdások, a csángó népdalok alatt pedig néha latin rigmusok szólalnak meg.
Bozsik Yvette a sajtótájékoztatón elmondta: a Hamupipőke vicces és groteszk is egyszerre, de komoly lélektani motívumok is megjelennek a történetben. Szerinte gyerekdarabot rendezni a legnehezebb, amihez fontos megőrizni a belső gyermeki kíváncsiságot, a nyitottságot, vidámságot és a játékosságot. Reményei szerint az előadás nagyon látványos és szórakoztató lesz, a darabot hatéves kortól ajánlja mindenkinek.