Kultúra

A nyolcvanas évek legfurább magyar reklámjában kiselefánt tör be egy műszaki boltba

A Ramovill nem bízta a véletlenre: egy kisgyermek, vagy modell helyett inkább egy kis ormányosnak adták a főszerepet.
Korábban a témában:

A magyar reklámtörténet tele van csodálatos, vagy épp furcsa epizódokkal: évtizedeken át tűntek fel az utcákon a cukor- és édességfogyasztást népszerűsítő plakátok, a Corvin mozi szellemes versekkel csábította be a nézőket, egy, a harmincas években divatos arckrém eladását pedig képregények egész sorával próbálták elősegíteni.

Nem csak a két világháború közti időszak, illetve a szocializmus lapjai és utcai plakáthelyei rejtettek azonban igazi furcsaságokat, hanem a szocializmus lassan bomlói falai közt erőre kapott magyar televíziózás reklámjai is, amelyek közül nem csak a Sas István (1946-2018) által életre hívott Hurka Gyurka, illetve a „Mert ez műanyag!” hagyott mély nyomot a hetvenes és nyolcvanas évek gyermekeiben, hanem minden bizonnyal a porcelánbolt helyett a műszaki áruházba tévedő kiselefánt is.

Az 1968-as alapításakor műszaki cikkek zavartalan alkatrészellátását és felújítását célként kitűző (egy ideig a ma a Trafónak otthont adó épületet is használó), de évről évre egyre több lábon álló Ramovill 1986 szeptemberében a Belgrád rakpart 22. számú épületének aljában, egykori raktáruk egyikének átalakításával nyitotta meg az ország első, auditóriummal is felszerelt elektroakusztikai áruházát.

A helyiég frekventált helyen volt ugyan, de egy jó reklám sosem felesleges – gondolhatták a cégvezetők, így a költözés után néhány hónappal megszületett az alig félperces anyag, melynek nyitóképében egy kiselefánt nemes egyszerűséggel áttör egy kifeszített Ramovill-emblémát:

Majd varázsütésre a Duna-parton termett, ahol egy zöld Ladából csodálkozva kipillant pár szeme előtt bevonult a néhol kissé Kubrick Mechanikus narancsának vonatkozó jelenetét idéző boltba, és tüzetesen végignézte a lemezjátszókat, magnókat, valamint CD-lejátszókat, miközben rejtélyes módon egy jókora céglogó nőtt a homlokára:

És ha mindez még nem lenne elég: a kazettáktól, valamint apró alkatrészektől roskadozó polcok néhány másodperces bemutatása után két, természetesen a vállalat nevét magán viselő kabátot hordó gyerek, utánuk pedig az elefánt hagyja el a boltot.

Vajon mit vehettek, ami befért néhány, látszólag könnyű, négyszög alakú dobozba? És mivel fizettek érte?

A teljes reklám itt látható:

Borítófotó: Photo by Sanka Vidanagama/NurPhoto via Getty Images

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.