Az étel rejtett dimenzióival foglalkozik a Koreai Kulturális Központ és a Stúdió Galéria május 30-tól látogatható rendhagyó kiállítása. A csoportos kiállításon hat ország húsz alkotója mutatja be, hogy az éhség csillapításán túl milyen szövevényes gazdasági, mikrobiológiai, politikai szálak fűznek minket az ételhez. A kiállítás alatt a Food Not Bombs Budapestnek gyűjtenek tartós élelmiszert a szervezők.
A kiállításra a belépés díjtalan, de jótékonysági célú hozzájárulást fogadnak az intézmények.
Miért az otthoni koszt az igazi? Hogyan válik átpolitizálttá az anyatej? Miként lesz egy étel a személyes vagy a nemzeti identitásunk része? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel foglalkozik a május 30-tól látogatható csoportos kiállítás, a Santopalato. A két helyszínen párhuzamosan zajló kiállítás Stúdió Galériában látható részében elsősorban az étel és az étkezés ökológiai vonatkozásai, míg a Koreai Kulturális Központban az élelem kulturális identitáshoz kapcsolódó jelentései lesznek terítéken.
A kiállítók közt szerepel a dél-koreai származású Jiwon Woo is, aki szerint a kulináris örökség nemcsak szájhagyomány vagy a tárgyak útján, hanem mikrobiális szinten is tovább hagyományozódik. A rangos Bio Art & Design Award díj egyik nyertese Budapesten látható installációjához különböző országokban élő koreai családok tagjainak a kezén található mikroorganizmusait tenyésztette ki és vizsgálta az Utrechti Egyetem mikrobiológusaival.
A kiállításon kísérő eseményekkel is várják a látogatókat. Június 5-én 18 órától a Koreai Kulturális Központban Németh Ilona mutatja be a jelenleg a pozsonyi Kunsthalle-ban látható kutatásalapú kiállítását. A projekt a szlovákiai cukorgyárak bezárásának társadalmi-gazdasági hatásával foglalkozik.
A kiállítóterekben kihelyezett ládákban a Food Not Bombs Budapestnek gyűjtenek tartós élelmiszert a szervezők. A látogatókat arra biztatják, hogy konzervekkel, tésztával, rizzsel, fűszerekkel járuljanak hozzá a rászorulókat étkeztető csapat tevékenységéhez.