Kultúra

Népítélet: kikre hajtanak a tévék?

Elbitangolunk kicsit a nézettségi adatok rengetegében, avagy melyik korcsoport az érdekes és értékes, és melyik inkább az öregek tévéje?

Azt sokan tudják, hogy a 18-49 éves kor közötti népesség a kereskedelmi tévék első számú célcsoportja, mivel nekik érdemes reklámokat vetíteni, hisz ők azok, akik ezek hatására megváltoztatják fogyasztási szokásaikat – benyelik a hosszanfrisseket, sohaennyigyümölccselmégnemeket és makacs szennyeződéseket. A nézettségi statisztikák ugyanakkor azt is nézik, hogy a 4 évesnél nagyobb, azaz a teljes népesség körében melyik műsorok a legnézettebbek – mi is ez utóbbi sorrendről szoktunk itt írni.

Ha megnézzük a két lista közötti különbségeket, érdekes következtetésekre juthatunk. 

Mindkét listát az X-faktor vezeti, ám a fiatalabbak többet néznek ValóVilágot és Forma-1-et (legalábbis november 27-én így történt), így a Tények a 18-49-es listán a 7. legnézettebb (és az első TV2-s) műsor, a Napló pedig csak a 12., míg a teljes népesség körében a Tények a 3., a Napló a 9. – azaz leginkább az idősebbek nézik (a két listán a nézettségek között 800 000-1 millió közötti különbség van, ennyien több idősebb és 4 és 18 év közötti fiatal nézi, de mivel ezek nem gyerekműsorok, valószínűleg ez a szám tényleg az idősebbek érdeklődésére utal). 

A Sztárom a párom 400 ezer körül teljesített a 18-49, 800 ezer körül a 4+-os kategóriában, tehát inkább a kereskedelmileg értékes korosztály nézte, sokan, de nem elegen, itt ugyanis a VV5 megnyerte a párbajt. 

Összességében a TV2-t inkább nézik az idősebbek, ugyanakkor az m1 is hiába próbál fiatalosodni, a Szeretlek, Magyarország!, a Maradj talpon! nem fér bele a 30 legnézettebb műsor közé a 18-49-es listán. Ott egy köztévés műsor volt a héten: a pénteki Tiszta őrültekháza, Hofi Géza 1980-as Mikroszkóp Színpadon rögzített műsora…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik