Nagyvilág

Bankba vásárolta be magát a Magyar Posta

Az FHB Jelzálogbank Nyrt. eladta a 100 százalékos tulajdonában lévő FHB Kereskedelmi Bank Zrt. 49 százalékát a Magyar Postának 28,5 milliárd forintért.

A Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelentetett közlemény szerint a részvény-adásvételi szerződés szeptember 29-én jött létre, a tranzakció zárása pedig szeptember 30-án megtörtént a Magyar Nemzeti Bank engedélyével.

Az eddigi partnerek váratlanul kiszálltak

A Magyar Posta Zrt. azt közölte, hogy a tranzakciót saját forrásainak felhasználásával valósítja meg.

Az FHB Jelzálogbank közölte azt is, hogy az FHB Bankot a kormányzati intézkedések kapcsán várhatóan érintő negatív hatások ellentételezésére a bank alaptőkéjét 2014. szeptember 12-én névértéken 3,453 milliárd, kibocsátási értéken 20 milliárd forinttal megemelte, továbbá közel 4 milliárd forint összegben megvásárolta az FHB Bank saját tulajdonú részvényeit. Az esetleges további, ezzel kapcsolatos, nem várt negatív hatások kezelésére az FHB Jelzálogbank szerződéses kötelezettséget vállalt.

A Magyar Posta az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: a vállalat stratégiai célja, hogy növelje jelenlétét és piaci részesedését a pénzügyi szektorban. 2013-ban a Magyar Postával ezen a területen együttműködő partnerek váratlanul, egyoldalúan felbontották a megállapodásokat. Ezt követően a Magyar Posta stratégiai partnerséget kötött az FHB Csoporttal, amelynek része volt a betéti és folyószámla termékek forgalmazása.

Kevésbé népszerűbbek a hagyományos termékek

A bankban történő tulajdonszerzéssel a Magyar Posta és az FHB Kereskedelmi Bank között mélyebb együttműködés jön létre. A posta például részt vehet a közös termékfejlesztésben, amelytől a felek gyorsabb és intenzívebb bevételnövekedést remélnek.

A tranzakció lezárultával a Magyar Posta két-két fővel képviselheti magát az FHB Kereskedelmi Bank öttagú igazgatóságában és hattagú felügyelőbizottságában, utóbbiba a bank munkavállalói szintén két főt delegálhatnak.

A Magyar Posta a hagyományos postai szolgáltatások iránti igény folyamatos csökkenése miatt erősíteni és növelni kívánja piaci jelenlétét a pénzügyi, a csomaglogisztikai és az e-szolgáltatások piacán. Ennek érdekében az elmúlt években jelentős fejlesztéseket és akvizíciókat hajtott végre – áll a posta közleményében.

E stratégiába illeszkedik, hogy a Magyar Posta 2013-ban tulajdont szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt.-ben, továbbá a Díjnet Zrt.-ben, így a postacsoport mind a hagyományos, mind az elektronikus díjbeszedési piac legjelentősebb hazai szereplőjévé vált. Szintén 2013-ban megkezdte üzleti tevékenységét a Magyar Posta Befektetési Szolgáltató Zrt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik