A 24.hu derítette ki, hogy nem kell pénzt fizetnie a Mészáros Lőrinc sportmárkájaként ismert 2RULE-t forgalmazó Magyar Sportmárka Zrt.-nek azért, hogy megjelenjenek hirdetései az állami médiában, miután a felek bartermegállapodást kötöttek.
A megegyezés szerint az MTVA:
- a műsorok elején vagy végén 5 másodperces támogatói spotokat,
- klasszikus reklámokat,
- termékelhelyezést,
- online PR-cikkeket garantál.
A Magyar Sportmárka Zrt. cserébe
- bérbe ad 2rule-termékeket az MTVA-nak,
- megjeleníti az M4 logóját 2rule-termékein,
- nyereményjátékokhoz ad termékeket,
- továbbá 15-20 százalékos kedvezményt garantál a 2rule-termékekre (futball-, kosárlabdamezekre, futóruházatra, prémiumkategóriás sportruházatra, utcai és sportcipőkre) az MTVA dolgozói számára.
Az LMP álláspontja szerint ez kimeríti a hűtlen kezelés tényállását, ezért feljelentést tesz a köztelevízió ellen: megítélésük szerint a médiafelület bizonyosan magasabb értékkel bír, mint amiben a felek megállapodtak.
Az LMP korábban beadványt intézett a Nemzeti Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) eljárás lefolytatása érdekében. Az LMP álláspontja szerint a köztévé sportműsora megsértette a Médiatörvény termékmegjelenítésre vonatkozó rendelkezéseit is, amikor a 2RULE kitűzőjét viselte a műsor házigazdája a ruházatán, de a termékmegjelenítésről nem tájékoztatták a nézőket.
Fotó: Marjai János/24.hu