Belföld
Budapest, 2018. július 20.
Sportruha a 2Rule új magyar sportruházati márkát bemutató sajtótájékoztatón a fővárosi Fröccsterasz étteremben 2018. július 20-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Íme az MTVA és a 2rule szerződése: nem kap pénzt az állami média Mészáros Lőrinc márkájának reklámozásáért

Pető Péter
Pető Péter

főszerkesztő-helyettes. 2018. 08. 10. 14:01

Nem kell pénzt fizetnie azért a Mészáros Lőrinc sportmárkájaként ismert 2rule-t forgalmazó cégnek, hogy megjelenjenek hirdetései az állami médiában, miután a felek bartermegállapodást kötöttek. A 2rule garantálja például, hogy bérbe ad termékeket az MTVA-nak, amelyeket a tévé munkatársai az adásokban viselhetnek.

15-20 százalék kedvezmény az MTVA dolgozóinak futball- és kosárlabdamez, futóruházat vásárlásra, valamint 2rule termékek garantálása nyereményjátékokhoz – a többi közt ilyen kitételek szerepelnek az MTVA és a 2rule sportmárkát forgalmazó Magyar Sportmárka Zrt. közötti szerződésben, amelyet – közérdekű adatigénylése nyomán – a 24.hu megkapott.

Azután fordultunk az állami médiához, hogy az M4 Sport közvetítette Mészáros Lőrinc sportmárkájának felcsúti mezbemutatóját, továbbá Molnár Mátyás műsorvezető adásban viselte a 2rule kitűzőjét. Az évi 80 milliárd forint közpénzből működő szervezettől elkértük a felek közötti szerződést, továbbá kértük azt is, juttassák el nekünk az MTVA listaárait, amelyekből kiolvashatók, mennyit kell fizetnie egy magyar vállalkozásnak azért, hogy hasonló reklámot kapjon az állami médiában, mint a 2rule.

Ez utóbbi kérdésünkre nem kaptunk választ, mert a tájékoztatás szerint ilyen listaárak nincsenek, ám a vonatkozó megállapodást elküldte az MTVA, és ebből kiderül, hogy a Mészáros-márkát

bartermegállapodás keretében hirdetik az állami médiában. 

A cégek úgy egyeztek meg, hogy az MTVA

  • a műsorok elején vagy végén 5 másodperces támogatói spotokat,
  • klasszikus reklámokat,
  • termékelhelyezést,
  • online PR-cikkeket garantál.

A Magyar Sportmárka Zrt. cserébe

  • bérbe ad 2rule-termékeket az MTVA-nak,
  • megjeleníti az M4 logóját 2rule-termékein,
  • nyereményjátékokhoz ad termékeket,
  • továbbá 15-20 százalékos kedvezményt garantál a 2rule-termékekre (futball-, kosárlabdamezekre, futóruházatra, prémiumkategóriás sportruházatra, utcai és sportcipőkre) az MTVA dolgozói számára.

A 2019. június 30-ig hatályos megállapodás 3,4 millió forintról szól, ám a 2rule-t forgalmazó cégnek fizetnie nem kell, a felsorolt tételekkel egyenlíti ki a számlát, a szerződés külön rögzíti, hogy a felek

kölcsönösen számlát állítanak ki egymás részére azzal a megjegyzéssel, hogy pénzügyi rendezést kizárólag az esetlegesen fennálló  ÁFA különbözet igényel.

Ha nem is feltétlenül e reklámoknak köszönhetően, ám a 2rule-márka máris nagy karriert futott be. Noha a cégnek webshopja és boltja még nincs, az NBI-es csapatok közül a Felcsút, a Haladás és a Diósgyőr is a márkát választotta, sőt immár több NB2-es együttes is csatlakozott a körhöz, miként a Vasas, amelyik összes szakosztályára érvényes megállapodást kötött.  Kővári Ágnes, a vállalat vezérigazgatója az Origónak adott interjúban a gyors piaci sikereik titkáról szóló hírekről azt mondta:

nem telefonált senki Diósgyőrbe, hogy megkönnyítsék a dolgunkat.

Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.