Az LMP napi 700 forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte Csárdi Antal vasárnap.
A párt fővárosi képviselője elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül csak hétköznap 7-19 óra között kellene fizetni. Szerinte semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást.
A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P+R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt. Csárdi elmondta, elemzések szerint csomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. A csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna – tette hozzá.
Az ellenzéki képviselő azt mondta, egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és az egészséges környezethez való jog biztosítása. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen
évi 5000 forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon.
Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők szerinte.
A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta, jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes területén alkalmaznának egy “Budapest-matricát”, aminek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, aminek lényege, hogy egy “szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének.