„Nincs kész recept, de nagy titok sincs” – vallja Halácsy Péter. Szerinte prezentációs szoftverük sikere azon alapszik, hogy már kezdetektől nagyban gondolkodtak és a globális piacra terveztek. Emiatt például soha nem volt magyar nyelvű honlapjuk.
„Mi azt a receptet követjük, hogy amelyik cég Amerikában sikeres, arra máshol is kíváncsiak lesznek.” Budapestről indultak, de két éve San Franciscóban nyitották meg az irodájukat, azóta pedig már Ázsiában – Dél-Koreában és Japánban is – jelen vannak. „Amerikában sokat tanultunk. Míg Európában valahogy mindenki cégek közötti, B2B-megoldásokban gondolkozik, addig az igazi végfelhasználóknak szánt termékeket a tengerentúlon valószínűleg jobban tudnánk építeni” – tette hozzá.
Fotó: MTI / Mohai Balázs
A siker számokban |
A Prezi egy nemlineáris felépítésű prezentációs eszköz, amelyet több mint 18 millióan használnak, és több mint 250 millió prezentáció készült a segítségével. A Prezi hat év alatt néhány fiatal projektjéből egy több mint 100 fős vállalattá fejlődött. Fejlesztésükkel több nemzetközi díjat is nyertek. |
Van mozgásterük a magyar cégeknek is
A szakértő szerint az innovációról kicsit túl sokat beszélnek az üzleti életben, miközben ez ma már egy mindennapi tevékenység, és fontossága nem attól függ, hogy éppen válság van-e, vagy sem. „Minden cégben minden munkatársnak folyamatosan azon kell dolgoznia, hogy fejlessze a termékeket, a folyamatokat és az embereket. A válság egy lehetőség, aki ezt túléli, az később még erősebb lesz. Ma már a globális iparban, az internetvezérelt világban nincsenek határok. Ennek köszönhetően rengeteg lehetőségük van a kitörésre a magyar vállalkozásoknak is. Egyre többen látják be, hogy már nem csak az egyetemek és a nagyvállalatok lehetnek igazán innovatívak, hanem akármilyen kis cég számára is ott a lehetőség. Elég, ha 2-3 ember összeáll, és ők is tudnak nagyot alkotni” – vázolta derűlátó véleményét Halácsy Péter.
Innomax Díj: hamarosan itt az eredményhirdetés
A Prezi.com társalapítója idén először tagja az Invitel InnoMax Díj zsűrijének. Az üzleti innovációs pályázatra március 10-ig lehetett jelentkezni. A díjkiosztó gálát március végén tartják.
Halácsy Péter szerint minden ilyen kezdeményezés rendkívül fontos, mert ezek is segíthetnek abban, hogy beinduljon a magyar gazdaság, hogy lökést kapjanak a cégek. A szakértő olyan termék- vagy szolgáltatásfejlesztéseket látna szívesen a pályázatok között, amelyek vagy nagyon fontos problémát oldanak meg, vagy nagyon sok ember számára jelentenek újdonságot. „A téma lehet bármi: akár az, hogy jobban szórakozzanak vagy hatékonyabban dolgozzanak az emberek, vagy egészségesebben éljünk, vagy transzparensebbé váljon a társadalom. Úgy gondolom, akkor sikeres az InnoMax-rendezvény, ha szakmai beszélgetéseket generál. Annak nincs értelme, ha a jelentkezők beküldik a projektjeiket, a zsűri választ, kiosztjuk a nyereményeket, megisszuk a pezsgőt, és hazamegyünk. Ha közben van lehetőség arra, hogy beszélgessünk, ötleteket és tapasztalatokat cseréljünk, akkor abból mindenki tanulhat, és ez a fontos” – fejtette ki.