– Milyen meggondolásból lépett az At Media a magyar piacra az év elején?
– Az At Media Lengyelország vezető tematikustelevízió-értékesítő háza: több mint ötven csatornát képvisel, és hozzávetőlegesen 15 százalékos az aggregált közönségaránya. Bár folyamatos és dinamikus a növekedés, a sok nemzetközi ügyfélből adódóan kézenfekvőnek látszott a régiós terjeszkedés. A stratégiai döntés értelmében az első iroda Csehországban nyílt fél évvel ezelőtt, majd az idén januárban jelent meg Magyarországon az At Media Hungary mint független televíziós kereskedőház.
– A riválisaik nem túl erősek ahhoz, hogy meghatározó pozíciót tudjanak kivívni maguknak Magyarországon?
– Február 1-jével az At Media Hungary már 13 tematikus csatorna reklámidejét értékesítette, és további három képviseletét is látta el a direkt hirdetők felé. A kereskedőház által képviselt tévék közönségaránya februárban 7,83 százalékos volt a 18–49 éves célcsoportban, s ezzel a hazai piac harmadik szereplőjévé vált. Véleményem szerint ezek a számok, valamint az értékesítési portfólió önmagukért beszélnek.
– Korábban az RMB Hungaryügyvezetőjeként dolgozott, így érthető, hogy cége ügyfeleit megkapta az At Media. De hogy sikerült megszerezni a Chello Central Europe Sales portfólióját?
– A cég két értékesítőcsapat és két portfólió technikai összeolvadásából jött létre. Kollégáink, Jánosi Péter kereskedelmi igazgatót és Faludi Péter stratégia sales marketingigazgatót leszámítva – előbbi a Sanomától, utóbbi a TV2-től érkezett –, korábban az RMB, illetve a Chello CEE értékesítési csapatát erősítették. Ez alapján azt gondolom, nyilvánvaló a válasz.
– Tervezik, hogy más sales house-októl további ügyfeleket szereznek?
– Célunk a dinamikus bővülés, amelynek egy része organikus növekedésből származhat, de nem elhanyagolható az új ügyfelek megszerzése sem. Bár igen telített a tematikus televíziók magyarországi piaca, mégis több új csatorna jelent meg az elmúlt időszakban, s bízunk benne, hogy számuk tovább növekszik.
– Milyen pozíció elérésére számítanak Magyarországon?
– Jelenleg Lengyelországban és Csehországban az At Media piacvezető a tematikus tévécsatornákat illetően. Természetesen Magyarországon is ez a cél, s úgy gondolom ez két-három éven belül teljesíthető.
– Tervezik a további terjeszkedést?
– A fejlődés folyamatos, a következő célország várhatóan Románia, esetleg Szerbia lesz. Vannak olyan piacok, amelyeket a nemzetközi ügyfeleink kérésére vizsgálunk, de még nem született döntés.
– Miért éppen a tematikus adók és a különböző gyerekcsatornák honlapjának értékesítésére szakosodtak? Szeretnének nyitni más irányba is?
– A tematikus tévécsatornáknál a legnagyobb a versenyelőnyünk. Jómagam 15 véve foglalkozom ezzel, de több olyan hazai és külföldi kollégám van, akik közel egy évtizede dolgoznak ezen a területen. Ügyfeleink maximális bizalmát élvezve, s kihasználva a nálunk meglévő tudásbázist, léptünk be az online piacra. Jelenleg ez a Disney és a Minimax oldalát jelenti, emellett több jelentős szereplővel is tárgyalunk az együttműködésről.
– A mostani válságban köztudottan csökken(t) a televíziós reklámtorta. Ilyen körülmények között milyen esélyeket lát a tematikus tévécsatornáknak?
– Biztos vagyok abban, hogy a tematikus tévék piaca 2010-ben is bővül. Várakozásaink szerint egy számjegyű növekedés lesz, bár az eddigi eredményeinket látva ez akár pesszimista becslésként is értékelhető.